Снимка: БГНЕС
Кондукторът не е знаел, че същевствува мобилно приложение за закупуване
Младо момиче е било изхвърлено позорно от рейса, защото е било набедено, че пътува гратис. Вероятно ще се окаже, че историята е напълно абсурдна, защото кондукторът не е знаел, че съществува мобилно приложение за закупуване на билети.
Делничен ден, четирима контрольори и един инспектор извършват проверка по редовността на пътниците. От автобус 102 свалят това момиче, като ѝ казват, че ѝ налагат акт за 50 лева. „Аз им показах валиден билет. Те ми казаха, че билетът ми е невалиден и че проблемът е от мен. След това ме свалиха на сила на тази спирка. Поискаха личната ми карта, за да напишат акт. Аз се опитах да обясня, че билетът ми е валиден, но те настояваха, че не е”, разказа в ефира на „Здравей, България” потърпевшата млада жена.
СКАНДАЛ В АВТОБУС: Глобиха контрольорки заради спор с пътничка (ВИДЕО)
Билетът бил закупен през мобилното приложение MPass. За него разказва майката на глобеното момиче. „Това е въпросният билет, който тя показа. След справка в приложението МPass, пише, че въпросният билет е с валидност от 120 минути”, посочи Гергана Мирчева.
След запитване на NOVA от Центъра за градска мобилност от потвърдиха, че момичето е глобено неправомерно. „Извършили сме съответната проверка, която потвърждава, че лицето е активирало съответния превозен документ”, посочи координаторът „Контролна дейност в ЦГМ” Станислав Цанков.
Въпреки това, актът не е анулиран. Дали служителят, който го е издал, ще бъде глобен, било решение, които тепърва ще се вземе. „За резултатите от проверката ще се докладва на ръководството на ЦГМ. Те ще вземат решение по вътрешните правила, които имаме, относно действията на контрольора”, уточни Цанков.
От ЦГМ уточниха, че по време на инспекцията в автобус 102 е имало два екипа контрольори и един инспектор, който проверявал работата им. От там допълниха, че служителят им е знаел за приложението и „просто се е заблудил в суматохата”.
Случаят не останал прецедент. „Вчера се качиха контрольорите в автобуса и ми казаха, че билетът не ми е валиден, че горе на лентата трябва да се провери. Те твърдяха, че не е валиден”, допълва потърпевшата.
Този път се разминала без глоба. На въпрос дали служителите имат нужда от обучения за работа с електронното приложение, от ЦГМ обясниха, че всички са наясно с него. И подчертаха, че това е първи подобен случай.
Гледайте повече по темата във видеата.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase