Мотото е „Остани жив! Пази живота!”

Днешният ден е определен за „Ден без загинали на пътя” в цялата страна. За тази цел ще бъде засилен полицейският контрол. Мотото е „Остани жив! Пази живота!”. А идеята - за пореден път да се обърне внимание на безопасността по пътищата на шофьорите и  пешеходците.

Инициативата е под патронажа на министъра на вътрешните работи и част от ежегодните „Дни на безопасността", които ще продължат до 22 септември. Статистиката, която предостави Пътна полиция сочи, че усилията на този ден да няма загинали дават резултат. За последните 3 години само един човек е загинал в „Деня без жертви на пътя”, но и това е много, казват от главната дирекция.

За изминалата 2023 година загиналите на пътя са над 500 души, а тежко пострадалите над 9000. Стъпвайки на тази статистика МВР за поредна година призовава да се пазим взаимно.

Задържаха нелегални мигранти след гонка в Бургас

„При една среща между автомобил и пешеходец или работник на пътя безспорно този, който ще понесе по-тежката травма, ще е пешеходецът. Намали скоростта, увеличи любовта”, каза комисар Мария Ботева, заместник-директор на отдел "Пътна полиция" към ГДНП.

Усещането за самосъхранение и отговорността да пазиш другите не стига, смятат от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Според тях в най-кратък срок трябва камерите на БГТОЛ да се впрегнат в контрола на автомобилния транспорт. „Да се въведе системата за средна скорост и да се даде възможност на една процедура за повишаване на събираемостта - когато имаш неплатени глоби, да не можеш да минеш през ГТП”, посочи Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофа, и добави: „Има някои емблематични случаи на безумни инфраструктурни решения като например изхода на Цариградско шосе - посока Тракия, където на 8-лентов път има пешеходна пътека. Това е абсолютно недопустимо”.

Според юристи заради неправилно издадени актове от страна на пътна полиция, голяма част от наказанията за провинилите се шофьори отиват в Съдебната палата.

„Проблемът всъщност е в неправилните действия на полицията, която е допуснала съществени грешки при издаването на тези актове. В крайна сметка съдилищата не могат да си затворят очите за тези грешки, защото обективно има нарушения”, заяви адвокат Силвия Петкова.

Според статистиката на МВР огромен брой от тежките катастрофи стават заради неправилна маневра или превишена скорост извън града. „В извънградски условия камери се поставят на ограничения на максимално разрешената скорост - много по-малка от максимално разрешената в извънградски условия. И то по начало на места, на които няма концентрация на ПТП”, каза още Петкова.

Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase