Коментира Георги Гълъбов, експерт от Института за пътна безопасност

Въвеждане се и ограничения за движение при нарушения и регламент за 17-годишни с придружител, както и забрана за движение на електрически тротинетки през нощта и задължително ползване на застраховка „Гражданска отговорност“.

Няма как да стане с тези промени. Те са в станалия вече хроничен стил на Народното събрание и на МВ, да ни предлагат още от същото. От години им се повтаря, и не само от Института за път на безопасност, а и от доста неправителствени организации, доста фондации на почернени семейства, че наказанията трябва да бъдат драстични и те трябва да показват още на административно ниво, че правилата са, за да се спазват. Увеличаването от обема на електронни фишове, ще доведе до нищо. МВР няма да могат да смогнат. И сега не смогват да връчат всички фишове”, заяви Георги Гълъбов, експерт от Института за пътна безопасност.

Според него ще трябва да се увеличи бюджетът на МВР, защото ще има нужда от хора, които да вършат тази работа.

Само в Столична община камерите са 600, тоест сигурно само тя ще може да „метне” още 1 милион фиша в МВР”, каза Гълъбов.

Според него проблеми има и по отношение на помените за тол камерите и измерването на средната скорост.

АПИ има 20 000 км пътна мрежа и на само 80 отсечки с 10 км ще могат да сертифицират системи за следене на средна скорост. Тоест 800 км ще бъдат контролирани”, заяви Гълъбов.

По думите му пътната инфраструктура изпреварва драматично развитието на обучението.

„Пътната инфраструктура се развива последните 15 години и голяма част от водачите дори не са запознати с нея. Кръговите в много малки населени места, в много общински центрове, ги нямаше до преди 5 години. Сега се правят лавинообразно. Никой не се е учил да кара на кръгово”, каза Гълъбов.

Целия разговор гледайте във видеото