Всеки може да подкрепи своя фаворит сред петимата финалисти до 3 февруари

Онлайн гласуването за финалистите в най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп – ПРОМЯНАТА, осъществявана в партньорство с Reach for Change България, започва днес, 14 януари, и ще продължи до 3 февруари включително. Всеки желаещ може да се запознае с идеите на петимата социални предприемачи и да даде своя глас за един от тях на www.nova.bg/promyanata. Тримата с най-много гласове ще продължат в последния етап на конкурса.

В шестото издание на ПРОМЯНАТА финалистите, които ще се състезават за победата, са: 

Мариела Станулова и Ралица Жечева от „Академия за родители“ – платформа, която помага на всички бъдещи и настоящи родители да  отгледат здрави и щастливи деца. „Академия за родители“ събира на живо и онлайн специалисти, които споделят своите знания по теми като бременност, раждане, здраве, възпитание, образование. Така родителите могат да получат съветите, от които имат нужда – проверени, на едно място и в точния момент.

Лиляна Савова и Венета Иванова от „Академия Миротворци“ – обучават ученици и педагогически специалисти в основни техники на медиацията и създава центрове по медиация в училищата. Училищните медиатори помагат на ученици в конфликт да разрешат проблема. Създават нова култура на общуване между учениците и спомагат за намаляване на агресията в училищната среда.

Кунка Великова и Нина Димова от „Неща с душа“ – създават образователни игри и материали, които помагат на децата да учат по-лесно и чрез игра. Материалите са адаптирани към образователната система и могат да се използват от всички деца, за да упражняват наученото в клас. Но са особено полезни за деца със специални потребности, които се затрудняват да усвояват учебния материал от учебниците и хартиените помагала.

Ставрос Ставру и Ива Груева от „Пукльовците“ – дигитални образователни игри, които помагат на децата да се научат да работят в екип. Те се играят в училище и са базирани на учебния материал по математика и български език от 1-ви до 4-ти клас. Заедно с героите в играта децата решават различни екологични проблеми, а за да решат задачата им се налага да работят в екип и да обменят информация.

Невен Боянов и Ивайло Николов от „Тинузавър“ – платформа, която учи децата на програмиране, математика, физика и електроника по забавен и практичен начин. Екипът на „Тинузавър“ е създал специален хардуер, софтуер и учебна методология, с които децата могат да си сглобят сами миниатюрно компютърче, а след това да го програмират. Това ги ентусиазира и повишава интереса им към изучаваните предмети.

Тримата финалисти, събрали най-много гласове в периода на гласуването, ще продължат в следващия етап на конкурса – среща с жури. То включва представители на Нова Броудкастинг Груп и Фондация Reach for Change, както и детско жури. Големият победител в ПРОМЯНАТА 2019/2020 ще бъде избран през февруари и ще получи безвъзмездно финансиране в размер на 30 000 лв., а вторият и третият – по 15 000 лв. Всички петима финалисти стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за период между една и пет години, в рамките на които ще получат обучения, консултации от бизнес ментори, достъп до международната мрежа от социални предприемачи на Reach for Change и медийна подкрепа, благодарение на Нова Броудкастинг Груп.

Петимата финалисти бяха избрани сред общо 136 проекта, кандидатствали в шестото издание на ПРОМЯНАТА. До този социалните предприемачи са преминали шест етапа на оценка и са получили одобрение от служители на Нова Броудкастинг Груп и Reach for Change, както и от експерти от социалния и бизнес сектор.

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за шеста поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 100 000 деца и младежи от цялата страна.