Липсва ни доверие в качеството на храните...

Според едно от последните изследвания на Европейската комисия близо 56% от българите се оказват с мизерни материални възможности.

На последно място сме и по отношение на доверието в качеството на храните.

"Не смятам, че обстоятелството, че сме най-бедни означава, че трябва и да се чувстваме най-незащитени и с най-ниско доверие, когато пазаруваме".

Това мнение изрази в "Здравей, България" председателят на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.

Според него проблемът е в липсата на достатъчно надеждна информация, с която потребителят да различи отделните продукти.

"Ние трябва да усещаме, че държавата е онзи гарант, който следи за честните правила на пазара. Ако има точни правила, ние чрез избора си винаги избираме по-доброто", допълни той.

По думите на Николов българският потребител трябва да бъде по-взискателен.

"Има огромна разлика между западния търговец и нашия. Всичко е въпрос на култура и ние трябва да я развиваме", на мнение е председателят на асоциацията.

"Проблемът с доверието идва от там, че ние имаме свръхочаквания и смятаме, че Комисията за защита на потребителите (КЗП) трябва да е орган, който да разрешава спорове, а той не е такъв. Комисията не е съд и когато има конкретен спор, тя не може да определи коя страна е права и коя не", завърши Богомил Николов.