От финансова гледна точка БДЖ е във фалит...
\"По никакъв начин държавата няма да налива пари в БДЖ, без да види реални реформи\", заяви в \"Здравей, България\" министърът на транспорта Ивайло Московски.
\"Не е истина това, че цел е БДЖ да се доведе до фалит. От финансова гледна точка БДЖ е във фалит. Когато едно дружество не може да си изпълнява задълженията и година след година трупа оперативни загуби, точната дума е технически фалит\", обясни Московски.
Той допълни, че трябва да спре да се спекулира с темата, че цел е да се ликвидира БДЖ и да се продаде за жълти стотинки, тъй като това не е истина.
\"Категорично отпада вариантът с допълнителните 40 млн. лв. от подписаното споразумение със синдикатите от бившия транспортен министър Александър Цветков. Това не е изпълнимо и няма да стане\", заяви още Московски.
\"Моментът, в който всички влакове ще спрат, е моментът, в който кредиторите влязат в процедура на изискуемост на техните кредити и тогава идват и запорират активите\", обясни транспортният министър.
По думите му в случай, че стачните действия продължат и дружеството изпадне в несъстоятелност, единствените влакове, които ще останат да се движат, няма да бъдат от най-добрите.
Министърът на транспорта очаква днес ръководството на БДЖ и синдикатите да стигнат до споразумение. Той добави още, че е договорил с кредиторите изплащането на 12 милиона евро до края на годината от общо 24 милиона дължими.
Относно бонусите в железниците, Московски заяви, че това зависи от това как служителите си изпълняват задълженията.
\"Тези, които работят по-качествено, съвестно ще получават повече. Идеята е да се създаде фонд, съставен от вътрешно преразпределение на тези допълнителни социални ангажименти. Идеята е да не се дават парите пропорционално на всички, а да се вдават спрямо заслугите на хората. Затова се предвижда от средата на следващата година да влезе такава бонусна система, изработена от БДЖ и от синдикатите\", обясни Московски.