Най-вероятна причина за експлозиите в района са допуснати нарушения, допълни той..

 

 

Сапьори продължават да търсят и обезвреждат невзривени боеприпаси в района на експлозиите край „Петолъчката". Специализираните екипи са инструктирани да информират разследващите, ако попаднат на веществени доказателства. А всеки, който открие боеприпаси или части от тях, трябва да сигнализира на телефон 112.

 

Военният министър Аню Ангелов заяви в "Здравей, България", че най-вероятна причина за експлозиите в района са допуснати нарушения. 

 

Въпреки уверенията на собственика на "Берета трейдинг", че в складовете му не е имало свръхколичества боеприпаси, военният министър Аню Ангелов е категоричен, че съмненията за обема на наличностите във фирмата остават. По думите му именно Десислав Делев, като собственик на складовете, носи отговорност за тежкия инцидент.   

 

По закон там могат да се съхраняват боеприпаси 1200 тона. В момента на инцидента там е имало 500 тона. По силата на детонацията предаването от един склад на друг не би трябвало да се получи, ако е спазено ограничението за тонаж", обясни Ангелов.  

 

И още скандални разминавания. Получила ли е служителката на  Министерството на отбраната екзотична почивка до остров Бали за сметка на "Берета Трейдинг"?   

 

„Берета трейдинг" не е плащало никакъв ваучер на никаква служителка", каза в неделя в „На четири очи" собственикът на фирмата Десислав Делев.

 

„То е доказано и сега ще видим решението на Софийския административен съд, който е втора инстанция", контрира министърът и подчерта, че фирмата сама си е отнела лиценза със самия взрив. 

 

Колкото до обезвреждането на боеприпасите занапред, военният министър коментира, че искат промяна в закона. Сега отделените метали трябва да се връщат на държавата. Това според Аню Ангелов е единствената пречка пред чуждите фирми, които имат по-екологични и по-сигурни технологии, да вземат български поръчки. Военното министерство иска металите да остават във фирмите, с което ще се намали и цената на разглобяването на снарядите.

 

„Затова и трябва да се отвори широко вратата към европейски фирми, това е и по европейските директиви", подчерта той.

 

Ангелов коментира още, че особени разлики в цените за обезвреждане у нас и в чужбина няма. Дори и обаче тарифите да се вдигнат, според него държавата може да компенсира с по-малки поръчки за повече години напред. 

 

„Евтиното не трябва да е за сметка на завишената вероятност от подобни инциденти", обобщи Ангелов.