Интелигентната система автоматично осъществяваобаждания до номер 112

Въвежда се задължително услугата “eCall” във всички нови автомобили, произведени след 2015 г. Това е система, която осъществява автоматично обаждания до единния европейски номер за спешни случаи 112 при автокатастрофа.

Системата ще позволи на спасителните екипи да пристигат по-бързо. С внедряването на интелигентната електронна система за безопаност  у нас се очаква жертвите на пътя да бъдат намалени с 15 на сто.
 

Никой не би искал да влезе в черната статистика на инцидентите. Но всяка година по пътищата на Европа загиват 38 000 души, а над милион и 600 хиляди са ранените. Статистически погледнато, всеки ден в България стават около 20 тежки катастрофи. Някои с фатален край. Услугата „eCall” ускорява времето за реакция на спасителните екипи след претърпяна катастрофа. А за живота ни всяка една секунда е от значение.

При инцидент чрез натискане на бутон системата изпраща SOS сигнал до спешния телефон 112, независимо в коя държава от Европейския съюз се намираме. Но дори и да нямаме физическата възможност, системата изпраща автоматичен сигнал.

112 ще знаят нашата локация, времето на сблъсък, както и така наречения ВИН код, съдържащ данни за марката, тип на двигателя и други.  Устройството „eCall” и монтажа му се намират на цена от 200 лева, но у нас вече има и български разработки, които струват двойно по-евтино.

Всеки стар автомобил също може да бъде оборудван с такова устройство, така че да ползва услугата.

Очаква се интелигентната система да заработи у нас до 2 години.

„Оттук нататък всички нови автомобили, които ще излизат на пазара, ще бъдат снабдени с тази система”, потвърди Йордан Груев, който се занимава с продажба на автомобили.

Изчисленията сочат, че годишно системата намалява жертвите на пътя с 2500.

Подробности по темата може да намерите във видеото.

Репортер: Живко Константинов