Тя ще позволи на колоездачите да се придвижват и от Копенхаген до други градове

Докато Дания увеличава автомобилните магистрали от и към столицата си, нараства и броят на велосипедистите, които могат да се придвижват до работното си място на две колела. Благодарение на новите и добре екипирани велосипедни алеи, колоездачите могат да се придвижват и извън Копенхаген.

 
Датската столица и още 20-тина общини са обединили усилия, за да създадат мрежа от модерни велосипедни алеи. Властите очакват по този начин велосипедният трафик да нарасне с 30 на сто.
 
Когато бъде завършена, мрежата ще включва 26 пътища с обща дължина от 300 км и ще свързва малки населени места с Копенхаген с възможно най-малко спирания.
 
Идеята е велосипедните алеи, които често пъти се движат успоредно с автомагистралите, да минават близо до спирки на обществения транспорт. Специални знаци ще означават оставащото разстояние, а на известни интервали ще има и сервизни станции. За удобството на ползващите велосипедния транспорт, на всеки километър и половина са разположени помпи за гуми.
 
По данни на Общинския съвет в Копенхаген, ако велосипедист остави автомобила си, за година би спестил 450 кг въглероден двуокис.