Това показва изследване на американски учени

Децата, които прекарват продължително време с таблет в ръка имат по-слаб успех в училище. Това показва изследване на американски учени. Съществува ли този проблем и у нас - за вредата и ползата от новите технологии, разказва Иван Черкезов.


В продължение на 7 месеца американските учени са изследвали ученици, между трети и пети клас. Оказало се е, че тези, които се застояват повече пред мониторите, или заспиват с таблет до възглавницата, вместо с плюшена играчка получават значително по-ниски оценки от двръстниците им, които живеят здравословно, движат се повече и ползват реални, а не виртуални учебници.


Такова изследване у нас досега все още не е правено, специалистите в областта обаче имат своите наблюдения и препоръки.


„Децата работят с модели и в един момент това се получава като модел, който се внедрява в психиката на детенцето”, обяснява психологът Бети Койчева.


Според психолозите една от основните грешки, която родителите допускат е, да оставят децата безонтролно пред компютъра, в името на това да им бъде спокойно у дома, когато се връщат уморени след работа.


„Не можем да кажем, че трайно трябва да отречем компютрите, таблетите и другите технологични средства защото всичко крайно е вредно – колкото повече забраняваш на едно дете  - толкова повече ще го провокираш да го използва, а не трябва!”, пояснява Койчева.


„Тези които играят повече на таблет са малко по-тъпички. За това какво препоръчваш? Малко да поучат – какъв е твоят успех? Само шестици!”, твърди Тома Йорданов, ученик в 4-ти клас.
Практиката в редица държави показва, този тип електронни устройства носят и ползи.


„Технолотиите, употребата на таблети имат много добър резултат при деца с дислексия, със специални образователни потребности - по-бързо и по-лесно възприемат буквата, приемат облраза по-лесно, така че нищо крайно не мога да споделя като извод”, заключи Теодора Иванчева, начален учител.


Повече по темата гледайте във видеото.