Според медиите това е опит на властта да наложи контрол върху работата им

Унгарският парламент одобри въвеждането на нов данък върху приходите от медийна реклама. Според новите правила медиите ще внасят 40% от рекламните си приходи под формата на данък. Мярката е част от серия данъчни промени, предприета в страната.


Според медиите обаче това е опит на властта да наложи контрол върху работата им, информира Франс прес, цитирана от БТА.


Миналата седмица най-влиятелните телевизии и радиа прекъснаха емисиите си за 15 минути, а вестниците и основните интернет сайтове оставиха заглавните си страници празни в знак на протест срещу новия данък. Смята се, че въвеждането му ще доведе до фалит много медии и рекламни агенции.


През 2010 г. подобна политика беше приложена в сектора на далекосъобщенията, разпространителската мрежа, енергетиката и банките, отбелязва Франс прес.