Външната реклама, насочена към крайни клиенти, е в размер на 196 000 лева

Сериозен спад от 15,5% на туристите от ЕС и общ спад в сектора от 5,7 на сто отчетоха за първите осем месеца на годината от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).


Според АБТТА има разминаване между резултатите, които официално се представят на обществеността, и реалните данни за сектора.


От 70-75% преди 5 години, европейските туристи сега заемат едва 50% от дела на туристите в България, заяви председателят на УС на организацията Байко Байков, цитиран от БТА.


По думите му намалението от ключовите европейски пазари - Германия, Великобритания, Скандинавия, е постоянна тенденция през последните години. Това са пазарите, които осигуряват устойчивост на туристическия бизнес у нас, защото са предвидими и изместването на фокуса от тези пазари е изключително тревожно, коментира експертът.


Според данните на АБТТА за първите осем месеца отстъплението на германските туристи в България е 10,4 на сто, на румънските - 17,8 на сто, от Великобритания има спад от 24,4 процента, Дания - 36,8 на сто, Швеция - 36,9 на сто, Холандия - 20,9%.


При другите пазари от сектора отчитат запазване на броя на туристите от Русия, спад от Украйна с 10%, ръст от 29 на сто от израелския пазар, както и ръст от Турция - близо 30%.


Според АБТТА липсва реална рекламна кампания извън страната. За първите седем месеца на 2014 г. за медийна реклама - вестници, радио и телевизия, са изразходени 49 хил. лв., което според тях е "изключително неглижиране на бизнеса".


„България не съществува в електронната среда, защото сме заделили 0 лева за реклама в интернет”, коментира още Байко Байков.


Външната реклама, насочена към крайни клиенти, е 196 000 лева.


Сред проблемите в държавното управление на туризма от асоциацията откроиха некомпетентност на управленските решения, непрозрачност в диалога с неправителствените организации и безотговорност по отношение на реалното състояние на туристическия бизнес.