Очаква се новите мерки да имат значително влияние върху общественото здраве

Американската агенция за храните и лекарствата финализира регламентациите си, които задължават веригите ресторанти и пицариите да посочват броя на калориите в менютата си, предаде БГНЕС.

 

Очаква се новите мерки да имат значително влияние върху общественото здраве и най-вече борбата със затлъстяването, считат федералните власти и групи за защита на потребителите.

 

"Американците поглъщат около една трета от калориите си вън от дома и искат да имат ясна информация за продуктите, които консумират", подчерта директорката на Агенцията д-р Маргарет Хамбърг. "Посочването на информация за броя на калориите в менютата на веригите ресторанти и върху храните и напитките, продавани в магазините, е важна крачка за общественото здраве, която ще помогне на потребителите да направят информиран избор за самите себе си и своето семейство".

 

Заведенията ще трябва да посочват също по искане на потребителите съдържанието на наситени мазнини, трансмастни киселини, холестерол, натрий, въглехидрати, фибри, захар и протеини в сервираните ястия.

 

За финализирането на новите федерални правила бяха необходими три години. Те бяха предвидени в рамката на закона на Обама за достъпно здравно осигуряване, приет през 2010 г. Те ще се прилагат за веригите ресторанти и компании за разпространение на закуски и напитки, които имат най-малко 20 ресторанта или пунктове за разпространение под една и съща марка.

 

Правилата, които ще влязат в сила след една година, ще включват също пуканките и другите хранителни стоки, продавани във веригите кина или увеселителните паркове. Но сезонните менюта и специалитетите за деня, както и подправките, които често се намират на масата или на гишето, са освободени.