Критерии за добра оценка са инфраструктурата, трафика, културата на населението и др.

София отново не успя да се пребори за своето място в класацията с най-безопасните градове за придвижване с велосипед, въпреки новите велоалеи в столицата. Индексът Copenhagenize Index всяка година класира 122 световни града според критерии като инфраструктура, трафик, култура на населението и др.

 

Изненада е, че Лондон за втори път от четири години липсва в топ 20 на най-добрите градове за колело, въпреки милионите долари, които кметът Борис Джонсън хвърли за велосипедния транспорт в британската столица.

 

Тази година класацията оглавява Копенхаген, който две години поред заемаше втората позиция. Този път той си размени мястото с миналогодишния победител Амстердам, който през 2015 остава втори.

 

Холандският град Утрехт е трети, следван от Страсбург, Айндховен (Холандия), Малмьо (Швеция), Нант (Франция), Бордо (Франция), Антверп (Белгия), Севиля и Барселона (Испания), Берлин, Любляна, Буенос Айрес, Дъблин, Виена, Париж, Минеаполис, Хамбург и Монреал на последна позиция.