В доста случаи машините дори не потеглят към дестинацията си
Закъснения на влаковете у нас в разгара на лятото. Заради ремонти и постоянно авариращи локомотиви, пътници стоят с часове по гарите в жегата. Всеки ден има и отменени влакове.
Само за вчерашния ден, поради липса на изправен локомотив, от пероните не са потеглили 10 влака. Закъсненията пък се измерват в часове. Отново за вчерашния ден общото закъснение на влаковете, тръгващи и пристигащи само в София, възлиза на 1235 минути. Една от причините за всичко това са старите локомотиви. От началото на годината има 13 случая на авария в локомотив и три сериозни пожара.
40-годишните машини, които обслужват повечето пътнически влакове са на доизживяване. Преди седмица една от тях изгоря напълно край Стара Загора. В средата на юни друг локомотив се запали близо до Казанлък.
Всеки локомотив обслужва по няколко влака през денонощието. Липсата дори на една машина обърква цялото разписание. Резултатът - отменени или закъснели влакове.
До края на лятото БДЖ ще жертва влакове по второстепенните маршрути, за да се осигурят локомотиви за основните трасета.
У нас няма къде да бъде направен основен ремонт на старите машини. За да попълнят липсващите локомотиви, в пъзела на разписанието се ползват машини от дружеството за товарни превози. Но и те не са достатъчно.
Ако се наложи, ще се взимат локомотиви и от частните ЖП оператори.
Най-проблемни, според БДЖ, са чешките локомотиви „Шкода”, някои от които са на по 40 години, но обслужват половината пътнически превози. До месец компанията ще стартира поръчка за основен ремонт на 20 от тях.