Главният оперативен директор на Нова Броудкастинг Груп разкрива какви са акцентите през есенния сезон в ефира на NOVA

По темата

"Нова Броудкастинг Груп развива портфолиото си така, че да изпреварва, а не да следва събитията и промените на медийния ландшафт”, разкрива главният оперативен директор на медийната компания Вики Политова в обширно интервю за вестник „24 часа”. Другото, с което се откроява есенният сезон на NOVA, е концерт-спектакъл на открито на националния празник – 6 септември. Какви изненади очакват зрителите през есенния сезон в ефира на NOVA, може да прочетете в интервюто по-долу.

Как се чувствате сега в NOVA, след като отидохте там преди 2 години?

Вече започнах третата си година в NOVA и съм доволна, че работя в компания с уникално портфолио, което непрекъснато се разраства и което подсигурява стабилност и прогнозируемост занапред. През тези години компанията извоюва и затвърди лидерство си в множество ключови аспекти на бизнеса и се превърна в най-голямото медийно предприятие в България. Но най-важното за мен е, че в момента изграждаме лидер със стабилно бъдеще Конфигурираме бизнеса с последователна дългосрочна стратегия, съобразена с променящите се навици на аудиторията и потребителите, така че да сме адекватни за тях не само днес, но и утре. Изграждаме компания, която няма аналог на пазара по отношение на продуктово, телевизионно и онлайн многообразие. Съответно покритието, което постигаме с цялото си портфолио от медии и дигитални продукти, остава ненадминато тук, в България, но и на много други пазари.

Когато започнахте работа в NOVA, казахте, че за вас е предизвикателство да сте част от иновирането на пазара – какви нови тенденции разви телевизията за времето, в което сте главен оперативен директор там?

Нова Броудкастинг Груп развива своето портфолио така, че да изпреварва, а не да следва събитията и промените на медийния ландшафт. Ние предлагаме синергия през различни медийни платформи и добавяме нови дигитални пластове към традиционния медиен бизнес и това няма еквивалент в България. Реализирането на все по-нови онлайн проекти и продукти, в това число развитието на крос медийно съдържание, ни дава уникалната възможност да отговорим на най-модерния рефлекс на новите начини на потребление на съдържание. Компанията притежава огромно конкурентно преимущество със сериозна дистанция пред останалите играчи на пазара, като разполагаме с най-голямото дигитално видеосъдържание в България, достъпно в различно време и на различни платформи, което надгражда стандартното телевизионно линейно предложение. Това е ключово - както за зрителите и потребителите, така и за рекламодателите. Бяхме пионери в стартирането на спортни платени канали чрез пакета DIEMA EXTRA, стартирахме първия риалити сериал “София - Ден и Нощ”, както и най-новия български сериал на медицинска тематика “Откраднат живот”. Променихме разбирането за силен и слаб телевизионен сезон, като инвестираме и въвеждаме нови проекти през цялото време от годината. Нашите програмни премиери, нови забавни и спортни програми предлагат първокласно и разнообразно съдържание във всеки сезон. Една от най-значимите иновации за пазара е създаването на 7Talents - компанията за продуциране и дистрибутиране на ексклузивно уеб съдържание, част от “Нетинфо”. Благодарение на тази инвестиция отворихме нови възможности за продуциране на видеосъдържание. Стартираха първия български уеб тийн сериал – “Не така, брат”, първите български уеб риалити формати и специално предназначени за дигиталното пространство видеопроекти. Това е важна стъпка в развитието на продуцентския пазар в България и така отваряме нови перспективи за развитие на съдържание и иновативни форми за реклама и продуктово позициониране. А в навечерието на есенния телевизионен сезон сме подготвили поредица от нововъведения, които ще превърнат програмата на NOVA в телевизионна сензация.

Как телевизия успя да увеличи зрителите си? Според финансовите резултати на групата за второто тримесечие на 2016 г. Нова Броудкастинг Груп има нов ръст на приходите и зрителския дял.

Към настоящия момент на 2016 г. отчитаме най-високи приходи, които компанията някога е правила. Нещо повече, бележим подобни резултати сега при значително по-малък пазар спрямо пика на 2008 г., което говори за огромния потенциал на нашата медийна компания и за правилни управленски решения.

Какви са зрителите на NOVA според възрастта им?

NOVA е предпочетеният избор на зрителите сред активната аудитория (18-49 г.) за 2016 г., достигайки до 24,3% от тях, което е с близо 5 пункта повече спрямо втората по гледаемост телевизия Би Ти Ви (19,5%) според проучванията на “Нилсен Адмосфиър”. На групово ниво Нова Броудкастинг Груп също изпреварва конкурентната Би Ти Ви медиа груп с 4,3 пункта, като достига до 33% от зрителите в активна възраст с портфолио от 5 канала, спрямо 28,7% за втората медийна група с портфолио от 6 канала. Увеличаването на зрителския ни дял е резултат именно от дългосрочната и последователна стратегия на компанията за инвестиции в бизнеса чрез иновативни продукти и промяна на стереотипите в програмирането.

Станаха ли новините на NOVA най-гледани?

Централната и късната емисия, следобедните новини и сутрешният блок “Здравей, България” са лидер сред активното население (18-49 г.), като доверието на зрителите продължава да расте. Този факт беше потвърден и от независимо представително проучване на GfK България, проведено през май тази година в градове с над 50 хил. жители. Предпочитанието на зрителите към Новините на NOVA е устойчива тенденция, а процентът на тези, които избират новинарските емисии на медията, нараства прогресивно през последните 4 г. - от 32% през 2012 г. до 53% през 2016 г.

Сутрешният блок на NOVA се връща в обичайния си час, това ще се случи ли и с късните новини? Премести ли се праймтаймът до 23.30 ч.?

Лятното издание на късните Новини на NOVA е позиционирано в най-удобното за зрителите време. Вече трета година емисията регистрира трайно увеличение в аудиторния дял сред активното население на възраст 18-49. Нещо повече, за периода 11 юли - 24 август 2016 г. това издание на новините е с най-висок рейтинг от всички новинарски емисии на пазара сред активната аудитория. За NOVA праймтаймът е доста широк, тъй като ние инвестираме в локално, българско съдържание от 6 ч вечерта до 1 ч през нощта в по-голямата част от годината.

2015 г. беше най-успешна за Нова Броудкастинг Груп. Какво предстои до края на 2016 г. и резултатите от тази година ще успеят ли да задминат тези от 2015 г.?

Действително Нова Броудкастинг Груп през 2015 г. отбеляза рекордни резултати във всички бизнес направления и се превърна в най-голямото медийно предприятие в България – като аудитория и приходи. Вярвам в успеха на предстоящия телевизионен сезон, защото NOVA ще предложи комбинация от иновативна програмна схема, старт на два изцяло нови за България проекта, както и поредица от вече наложили се успешни предавания и сериали. За първи път тази есен ще представим сезон “2 в 1”, като въвеждаме нова програмна схема – два сезона в един. В началото на септември стартираме с VIP Brother, “Откраднат живот” и “София - Ден и Нощ”. В рамките на същия сезон – от ноември, ще представим за първи път два изцяло нови за България телевизионни формата - “Пееш или лъжеш” и “Bake off: Най-сладкото състезание”. Също от ноември стартират и нови сезони на две утвърдени вече продукции - “Аз обичам България” и “Мис Пепеляшка”. Българският зрител ще гледа за първи път подобна жанрова палитра от програми в рамките на един сезон. Другото, с което ще откроим есенния сезон на NOVA, е концерт-спектакъл на открито на националния празник – 6 септември, в центъра на София. Концертът ще премине под мотото “Заедно сме номер 1” и така NOVA ще е първата медия, която открива новия си сезон със спектакъл на живо пред публика. Любими български изпълнители ще излязат на една сцена с лицата на Нова тв, а най-новите уебпродукции на “Нетинфо” също ще са част от програмата.

Цялото интервю може да прочетете тук