Снимка: БГНЕС
Министърът на туризма поясни, че са предвидени много комуникационни кампании в онлайн каналите на водещи световни медии
"Планираме мащабна маркетингова кампания през 2019 г. В Годишната програма за Национална туристическа реклама са заложени редица активности, с които очакваме да привлечем още повече посетители в страната. Предвидени са множество комуникационни кампании в онлайн каналите на водещи световни политематични медии като CNN, BBC, Euronews, и световни туристически медии като National Geographic и Travel Channel". Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при отриването на заседанието на Националния съвет по туризъм, съобщава БГНЕС.
Без силен шум от 23:00 до 8:00 часа, реши парламентът
Тя посочи още, че са заложени участията в редица международни туристически борси и изложения в страната, като всички те са съобразени с нуждите и интересите на бизнеса.
"Един от акцентите в работата на министерството е внедряването и все по-честото използване на новите технологии не само в дейността на администрацията, но и при популяризирането на България. ма заложени инициативи за промотиране на възможностите за туризъм и на вътрешния пазар", коментира Ангелкова.
Основна цел в работата на министерството е ежегодно да се увеличава броят на посещенията, като се постигне устойчив тренд на нарастване, подчерта министърът. И допълни, че националната реклама е от изключителна важност за запазване темпа на растеж.
"Резултатите за първите 5 месеца на годината са обещаващи, че и през 2018 г. ще постигнем позитивни резултати. В периода януари-май чуждестранните туристически посещения у нас са над 2,436 млн. по данни на НСИ. Техният брой е с 11,1% повече спрямо същия период на миналата година. А само през май 2018 г. ръстът на чуждестранните посещения е 15,8% в сравнение с месец май миналата година", каза още Ангелкова.
Шумни камериерки и студен басейн - от какво още се оплакват туристите?
Тя коментира, че при воденето на статистиката се спазват европейските правила и тези на Световната организация по туризъм и не бива да се спекулира с това, защото вреди на имиджа на България и на бранша.
Повече от 1,6 млрд. лв. са приходите от международен туризъм за петте месеца на 2018 г. Отчита се нарастване от 10,7 на сто спрямо същия период година по-рано, съобщи министърът
"Започнаха проекти за разработване и внедряване на Единна система за туристическа информация (ЕСТИ)", каза още Ангелкова. Въпросната система ще свърже в реално време регистрите на хотелите с Министерството на туризма, НАП, МВР и общините. В нея ще бъдат включени местата за настаняване от клас А и Б, като въвеждането на данните е задължително по закон. Хотелиерите сами ще попълват информацията.
Министър Ангелкова подчерта, че внедряването на ЕСТИ няма да струва нищо на бизнеса, тъй като тя ще бъде интегрирана в системата, с която те работят в момента.
Над 11% е ръстът на приходите от международен туризъм
Министърът бе категорична, че ще продължи и строгият контрол както на стопанисването на морските плажовете, така и по спазването на Закона за туризма. Тя припомни, че през миналата година стартираха редица процедури по заличаване на туроператори и туристически агенти и това ще продължи да се случва с всички дружества, които не спазват нормативната уредба.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: Маргарита Стоянчева