Преболедували сигнализират, че не могат да изтеглят сертификатите си по различни причини

Нови казуси на преболедували хора, които не могат да изтеглят зелените си сертификати. Пред Столичната регионална здравна инспекция и през днешния ден се изви опашка от десетки, попаднали в тази ситуация. А най-честите причини - неправилно въведени данни по веригата от личните лекари, лабораториите и лечебните заведения - до Единната система.

Къде можем да си направим безплатно бърз антигенен тест (СПИСЪК)

Основният проблем, с който се сблъскват в здравните инспекции, е грешно въведен телефонен номер, заради което на практика не може да се изтегли сертификатът.

Защо наличието на антитела не е достатъчно за издаването на сертификат

И през днешния ден получавахме сигнали на преболедували, които не са въведени в системата и не могат да се възползват от едногодишния си сертификат. Причините са различни - в някои случаи е липса на въведен телефон в регистъра, в други пък - заразени са били вписвани с домашен телефон, на който сега обаче няма как да получат SMS за валидация. Оказа се, че и всеки, който е повторно заразен или има няколко позитивни теста - фигурира в системата само с първия въведен позитивен тест, а неговата валидност може вече да е изтекла.

На опашката от десетки преболедували, които не могат да получат зелен сертификат, е и Тодор. Той се разболява от COVID-19 през август и влиза в болница. Въпреки това го няма в системата.

„Вероятно от самата болница просто не са въведени нашите номера, тъй като ние оставихме телефон за контакт с наш близък при лошо стечение на обстоятелствата, те допуснаха, че с него ще стане. Но като го въведохме, не стана и с него. Те допуснаха, че най-вероятно не са въвели нито един от номерата”, споделя мъжът.

През март бащата на Христа е карантиниран не с мобилен, а с домашен телефон. Сега - няма сертификат. Причината - на домашния телефон няма как да получи SMS за валидация.

Обясниха кога ще се въведе локдаун в България

„Вариантът е да се свържем по телефона, за да променят домашния телефон на GSM или, до колкото разбирам, да се реди на огромни опашки пред РЗИ”, казва тя. Да се свърже с РЗИ на посочените телефони обаче - се оказва невъзможно.

Вече втори ден след изтеклата си карантина, Лилия също не е в регистъра. „Дори в момента идвам от личната си лекарка, която също не успя да ми извади сертификат”, сподели жената.

От РЗИ - София съветват хората да не чакат на опашка при тях, защото не само те, а всички лаборатории, лични лекари и лечебни заведения могат да поправят грешно въведена информация.

Преболедували с антигенен тест не фигурират в системата за сертификатите

„Основният проблем, който се наблюдава най-често, е разминаване между телефонния номер на пациента и този, който е въведен в единната система”, обясни Ангел  Иванов от СРЗИ. Появи се и друг казус. Повторно заразените, както и хората, които имат няколко позитивни теста, влизат в системата като преболедували само с първия резултат.

„Съгласно заповед на министъра на здравеопазването се приема за преболедуване само първия път, в който е установена коронавирусната инфекция”, казват от РЗИ. Причината - европейските правила не позволяват издаване на цифров COVID сертификат  за преболедували, които имат отново положителен резултат от PCR тест, заявиха от здравното министерство. Но така съществува реалната хипотеза срокът на зеления сертификат спрямо първата дата вече да е изтекъл.

ВСИЧКО ЗА ВАКСИНИТЕ СРЕЩУ COVID-19 ЧЕТЕТЕ ТУК

ВСИЧКО ЗА КОРОНАВИРУСА У НАС И ПО СВЕТА ЧЕТЕТЕ ТУК

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.