„Драмата вече премина, тя беше през първия ден”, уточни д-р Мирослав Спасов

Драмата с електронните направления вече премина. Тя беше през първия ден основно, когато повечето от компаниите, които предлагат софтуерния продукт, закъсняха с прилагането му. Има нужда от електронизиране на здравеопазването с цел облекчаването работата на лекарите. Това коментира общопрактикуващият лекар Мирослав Спасов.

„Към днешна дата аз нямам проблеми с издаването на направления - било то за консултация или за изследвания. Драмата настъпи, тъй като се оказа, че повечето лаборатории, както и колегите, работещи в специализираната доболнична помощ - при тях все още не беше актуализиран софтуерът или пък не бяха добре обучени”, обясни той.

Куриозното в случая с електронните направления, смята д-р Спасов, е че указанията са получени късно - едва на 1 юни. „Би било редно една седмица преди да се въведе да има насоки, средата на работа да се тества, и ако има грешки - да могат да бъдат изчистени. Ние обаче нямахме тази една седмица”, каза още лекарят.  

Медикът засегна и невъзможността вече да бъдат издавани направления за установяване на коронавирус. „Има някакво обещание, че може да се възстанови опцията да издаваме електронни направления за диагностика на COVID. Към днешна дата има греда - вероятно на това се дължат и малкото бройки в информационния портал”, смята д-р Спасов.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.