Транспортното министерство отчита увеличение на инцидентите, спрямо предходните години

28 пожара в БДЖ за година и половина. От Транспортното министерство отчитат увеличение на инцидентите, спрямо предходните години.  Това стана ясно по време на извънредното изслушване пред Транспортната комисия на ресорния министър Христо Алексиев.

Инцидентите не спират. Във вторник локомотив се запали на разпределителната гара в Перник. Две пожарни се включиха в потушаването на огъня.  Фактът, че горят локомотиви, както на БДЖ, така и на частни компании министърът на транспорта обяснява с години неглижиране поддръжката на влакове, както и липсата на контрол.

 „За мен дори един запален локомотив е много, защото това не бива да се случва”, посочи Христо Алексиев, министър на транспорта.

Техническата проверка на изгорелите локомотиви на БДЖ е била направена "на око" обяви днес министърът на транспорта Христо Алексиев. Това било така заради липса на техника. „Те минават само на визуален контрол. Точно затова искаме да изолираме субективния фактор, затова разпоредих да се закупи нова техника за проверка на агрегати, на кабели”, подчерта министърът.

Според бившия директор на „Железопътна администрация“ Симеон Ананиев техническите прегледи се извършват формално. „Локомотивите са стари, техническия преглед може да се извърши формално, трябва да се види за сервизи какво е сменено, много често маслото се пали”, заяви той.

В едно от депата на БДЖ не разполагали дори с болтове за поддръжка на подвижния състав, стана ясно днес в Народното събрание. От стари влакове се вземали резервни части, за да се ремонтират тези в движение.

„В момента са обявени 14 процедури за поддръжка, доставка на резервни части, ремонти на подвижния състав, разпоредени са много по-обстойни инспекции на агрегати, кабели в локомотивите”, подчерта транспортният министър Христо Алексиев.  

По време на изслушването в транспортната комисия бяха разменени нападки, но все пак се стигна до консенсус. „Има политическа воля във всички партии БДЖ да се изведе като приоритет, проблема е, че БДЖ не е била известна като приоритет”, заяви Георги Свиленски, БСП.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.