БДЖ изпратиха официалната си позиция до NOVA

Вагонно-ремонтният завод в Дряново затваря врати. Повече от 100 души са били изпратени на борсата и остават без препитание в навечерието на коледните и новогодишни празници. Ръководството обвинява БДЖ в неизпълнение на договори. Такова обвинение към самия завод пък има и от българските железници – оттам посочват, че има договор от 2021 г., приключил през април 2023 г., но той не е изпълнен, въпреки че са били изплатени 7 милиона лева за предаването на 15 вагона. 

Жандармерия влиза в Дряново

„През 2021 г. стартирахме договора и наистина тогавашното ръководство осигури в бърз порядък да се изплати сумата по аванса. В рамките на много кратък срок от време, в порядъка от 8 месеца, ние разбработихме техническа и технологична документация, която позволява изработването не на 15, а на 100 вагона. През декември същата година показахме прототипа, но възложителят не присъства. Впоследствие се стигна до забавяне поради пандемията и забавени поръчки от външни контрагенти, тъй като ние внасяме продукти, които в България не се произвеждат”. Това заяви в ефира на „Здравей, България” Валери Димитров, управител на завода.

„Единственото, което поискахме от БДЖ, е да се промени графика, тъй като имаше забавяния.  Не сме искали да се увеличава цената или нещо друго”, добави той. И заяви, че ще бъде започната процедура срещу БДЖ.

Заводът за вагони в Дряново е едно от двете останали предприятия у нас, което работи с БДЖ. Тук са изработени всички пътнически вагони за родната железница преди повече от 30 години.

„Това производство не е обикновено, а трябва да мине през ума и ръцете на точно тези хора, които са изработили това бижу. Това е вагон над средно европейско ниво. Винаги сме имали увещанията, че за тях е важен този проект, но за съжаление се оказа, че през тази 2023 година сме били изцяло подведени от ръководството на БДЖ – предишно и сегашно”, казва Валери Димитров.

В отговор на запитване от NOVA БДЖ отговори, че смятат претенциите на завода към тях за неоснователни, тъй като са били направени достатъчно компромиси. Изплатена била и около 30% от обещаната сума по договора. Така, от понеделник БДЖ продължава да няма нови вагони, а над 100 души, които могат да ги изработят – остават без работа.

В четвъртък БДЖ изпратиха официалната си позиция до NOVA.
Вижте я тук: