Дупнишкото село е рекордьор по обработени административни услуги

Хората от малките населени места от началото на тази година ще могат да разчитат на пощенските си станции за нови над 30 административни услуги на Националния осигурителен институт. Тази възможност, оказва се, улеснява в значителна степен възрастното население, а най-добре от пощата си се възползват в дупнишкото село Джерман. Там са рекордьори по подадени заявления за миналата година.

Всички обичат пощата в Джерман, защото на местните хора тя на местните хора предоставя услуги, които им спестяват много главоболия, много пътуване и много излишни нерви. В местната поща хората разчитат да подават заявленията за различни административни услуги, които иначе могат да заявяват само и единствено в община Дупница, до която разбира се стига с автобус и транспорт. Това местните хора си спестяват и са много доволни.

"Все така да бъдат нашите тука приятели и служители, да ни обслужват. Да се грижат за такива грипове като нас". Ето такова е всеобщото мнение на хората в Джерман. На пощата те гледат като на широко отворен прозорец към света.

"Много работи и ни спестява и време – аз понеже с ходовата част не съм изправен и там да ходиш по канцелариите, да се разправяш", заяви Георги Георгиев. 

Как приютът в Шумен намери нов дом за близо 130 кучета в Германия

"Изключително много ме улеснява, защото не губя ценно време, не ходя по институциите. Минавам сутрин, подавам си заявлението и отивам на работа, така хем не се налага да ходя по институциите, хем съм си свършила личната работа преди да отида на моята такава", казва Вероника Минева. 

В Джерман пощата е на мода. И съвсем неслучайно дупнишкото село е рекордьор по обработени административни услуги.
"Има подадени 196 заявления за извършване на различни административни услуги. Като най-често се търсят тук са - подаване на заявления за отпускане на помощи за отглеждане на деца до навършване на средно образование, заявление за отпускане на помощи за отопление, за освобождаване от винетни такси на инвалиди над 50 % инвалидност", посочи Невена Борисова, служител в Пощенска станция – Джерман. 

Освен на енергията на служителя Борисова, в Джерман разчитат и на отзивчивостта на кметската секретарка, която пък помага на всички с попълването на документите. И проблеми с документи, декларации и заявления хората нямат.

"Имаме ние тука стабилни хора, които ни обслужват, помагат ни, обслужват ни. Ние по-възрастните да се справиме с тоя проблем", казва жител. 

"Гледаме да сме в помощ на населението, в удобство, да не пътуват до града, а да си свършат задълженията тук. Част от тях са възрастни хора, за които пътуването до града с автобус им представлява трудност, а тук е удобно, бързо и безплатно", обясняват от администрацията. 

"Служителката ни е образец. Това го казвам чистосърдечно и с моето си собствено мнение. На мен даже ми е малко трудно писането, затова не може да се оплачем и секретарка и пощаджийка", разказва жител. 

Защо на Острова вече предпочитат плащане в брой