Каква техника могат да видят любителите на авиацията
Въздушно шоу в 16-а авиобаза "Враждебна". Военнослужещите там организираха Ден на отворените врати и показаха част от арсенала на българската авиация. Репортерът Запрян Запрянов и операторът Виктор Петров ще ни направят съпричастни на празника, на който имаше стотици присъстващи.
Съдят СО заради новата организация на движение в центъра на София
„Дойдох с моето семейство – с децата, с жена ми, с майка ми. Хубав повод да се даде пример на младите да разберат, че армията е нещо, с което да се гордеят“, каза Александър Бараклийски.
Най-развълнувани бяха най-малките. Един от тях - Велин, обяснява, че е видял своя любим самолет и когато порасне иска да служи в армията.
Денят в авиобазата беше посветен на самолетите L-410, които празнуват годишнина. „40 години вярно служат в редовете на Военновъздушните сили на Република България, като се надяваме да обновим тези двата и да придобием ново поколение военнотранспортни самолети“ , обясни полк. Лазарин Лазаров, командир на 16-а транспортна авиационна база „Враждебна“ .
Калин Стоянов: Паркингите са ангажимент на Столична община, не на МВР
Самолетите постъпват на въоръжение през 1985-а. Могат да пренасят бойна техника, войски и медицинска апаратура. Един от пилотите на L-410 e полковник Лазарин Лазаров. Той обясни, че ако се загуби тръпката от полета, пилотът трябва да търси друга професия.
На демонстрацията трима парашутисти скочиха, развявайки знамената на България, на Военновъздушните ни сили и на НАТО. Те са част от елита на парашутистите в армията - старши сержант Стоян Колев, старшина Петко Кирков и старши сержант Георги Славов.
Старшина Петко Кирков, парашутист-спасител, обясни, че днешната метеорологична обстановка е била малко сложна. „Виждате, има облаци, които бяха на различни ешалони“, обясни той.
„Ситуацията те предразполага да мислиш, да взимаш решения на момента", каза старши сержант Георги Славов, парашутист-спасител.
За нуждата от повече тренировки се обяви старши сержант СТОЯН КОЛЕВ, парашутист-спасител. „Когато работим в посока натренираност, минимизираме рисковете“, каза той.
Повече гледайте във видеото.