N1 и N2 обаче продължават да се движат, но само в петък и събота

Нощните линии N3 и N4 да бъдат спрени, а по-натоварените - N1 и N2, да продължат да се движат по маршрутите си само в петък и събота. Това решиха в Столичния общински съвет с 30 гласа „за” и 24 „против”, въздържали се няма.

Напрежението около спирането на нощните линии започна през миналата година и беше възобновено преди седмица. Освен групата на ПП-ДБ-СС, мнозинството от останалите общински съветници подкрепя идеята транспортът да бъде спрян.

Ново напрежение в СОС: Ще бъде ли спрян нощният транспорт

В доклад, внесен от Ваня Григорова и Карлос Контрера, са цитирани данни, според които линиите N1 и N2 се използват най-интензивно в петък и събота, а основно се качват пътници от и към „Студентски град”, а не от граждани, които се прибират от работа.

„Искаме спиране на двете линии и за дните, в които хора не се возят в него. Ние нямаме достатъчно шофьори, така че да се обслужват нощните линии и това да не се отрази в допълнителна експлоатация на транспортните работници в столичния автотранспорт”, заяви Ваня Григорова от БСП.

По думите ѝ линиите N3 и N4 „буквално не се използват, те се движат от 23:30 ч. до 4:00 ч., докато през деня започват да се режат линии”.

Нощният транспорт в София стартира отново от 1 ноември

Основните мотиви са, че тези линии не водят до големи приходи. В защита на нощните линии от ПП-ДБ-СС посочват, че те са социална услуга, а спирането им най-сериозно ще навреди на хората, които работят през късните часове на денонощието.

„Нощен градски транспорт ще има, независимо от саботажа в Столичния общински съвет. Дотогава всички, които прекратявате съществуването на нощния градски транспорт, ще носите отговорност пред всички онези хора, за които транспорт не е просто начин за придвижване и прибиране, след като са се забавлявали в дискотека, а начин да изкарват насъщния си, работейки онези работи, които движат този град напред”, коментира Борис Бонев от ПП-ДБ-СС след гласуването.