В следващите седмици социалните предприемачи ще разкажат историите си в платформите на Нова Броудкастинг Груп

Шест социални предприятия бяха избрани да се включат в юбилейното десето издание на ПРОМЯНАТА – най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с фондация Reach for Change България. В следващите седмици зрителите ще могат да се запознаят с всеки един от финалистите, ефекта от работата им до момента, както и плановете им за бъдещи активности. Начало на кампанията ще дадат шестимата финалисти с гостуване тази събота и неделя в сутрешния блок на NOVA „Събуди се“.

Тазгодишният формат на конкурса празнува постиженията на общността и е посветен на социалните предприемачи, получили подкрепа от програмата от 2014 г. досега. Тематичните направления на финалистите покриват разнообразни области – образование, четивна и медийна грамотност, човешки права, превенция на бедност и социално изключване, здраве и достъп до услуги.

Даниела Садикова и Бояна Коцева създават ПараКидс с цел да направят спорта достъпен за децата с физически, сензорни и интелектуални затруднения. „Дневникът на мама и татко“ от Елена Бачева е първият персонализиран уеб базиран електронен дневник за родители на български език. Екипът на Красимира Хаджииванова от онлайн платформата Оле Мале събира на едно място продукти, изработени от майки на деца със специални потребности. Организацията Сингъл степ, начело с Иван Димов, подпомага младежи с различна сексуална ориентация и полова идентичност да развиват потенциала си и да водят пълноценен и достоен живот. Искра Джанабетска и Десислава Гаврилова създават “Книговище” - онлайн платформа за развитие на функционална грамотност чрез игра. Основателката на Сдружение „Конна терапия“ Веселина Фелдман пък обединява психотерапията и физиотерапия с помощта на коне за деца с широк спектър от затруднения.

След като бяха избрани, шестимата финалисти влязоха в „Програмата за растеж“ на ПРОМЯНАТА, в която получиха редица индивидуални консултации и обучения за изграждане на капацитет и разширяване на социалния ефект от дейността си. Финалният етап на конкурса ще се проведе на 1 декември, когато предприемачите ще се срещнат с детско и възрастно жури, което ще определи тримата победители в юбилейното издание. Големият победител ще получи финансова подкрепа в размер на 50 000 лв. нецелеви грант, а двамата подгласници ще могат да се възползват от рекламна кампания на стойност 30 000 лв. в каналите на Нова Броудкастинг Груп.

За ПРОМЯНАТА

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-добро и сигурно бъдеще. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА е подкрепила 134 социални предприемачи и е помогна на повече 360 000 деца и младежи. За приноса си в развитието на благотворителността и иновативния си подход, ПРОМЯНАТА е отличена с над 16 престижни награди.