Има ли напрежение в БДЖ? Ще стачкуват ли железничарите? Ще останат ли неизвозени пътници по гарите?
Председателят на синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев заяви в \"Здравей, България\", че не може да даде отговор на въпроса кога и дали ще спират влаковете.
\"В крайна сметка, когато се започне подготовката за една стачка, има доста фази на развитие\", поясни той.
Бунев отрече информацията, че влаковете спират от 1 октомври и допълни, че в момента събират подписка, за да проверят готовността на хората.
В случай, че се стигне до ефективна стачка, то тогава от 9.00 до 16.00 ч. влаковете в цялата страна ще бъдат спрени.
Причината за предприетите мерки е спрелият диалог в БДЖ, начинът, по който се действа и предприетите мерки по телефона.
\"На 15 септември се обадиха и казаха до 16 септември да се намалят щатните бройки с по над 1000 човека от \"БДЖ - Пътнически превози\" и \"БДЖ - Товарни превози\". От кога не е казано, казано е за 12 часа да бъде направено щатно разписание с 1000 човека по-малко\", обясни Петър Бунев, като допълни, че това разпореждане е спуснато от централата на БДЖ.
В телефонен разговор Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на БДЖ, заяви, че такава тема като стачка в БДЖ не съществува.
\"Нито работниците, нито служителите, нито ръководството знаят, че има такава стачка, така че всички граждани могат да бъдат спокойни, че влаковете ще продължат да се движат по график. За да има стачка, трябва да има причини за стачка. Служителите и работниците в железницата трябва да бъдат убедени, че те искат и желаят да стачкуват. Няма никакви нагласи за стачка. Работниците подкрепят реформите и ще продължат да ги подкрепят. Никой в момента не може да каже, че в БДЖ ще има съкращения\", заключи Владимир Владимиров.
Петър Бунев заяви, че не се минава без съкращения, но преминаването към стачни действия няма да бъде отложено, ако те продължат да се случват \"по този начин, по който те искат изведнъж да стане, а не по начина, по който се бяхме договорили - през пенсиониране, преквалификация, прехвърляне в общи фирми\".
\"Това беше начина, по който се прави, в цяла Европа също се прави така\", допълни председателят на синдиката на българските железничари към КНСБ.