Клиентите масово се оплакват от фирмите-събирачи на дългове
Комисията за регулиране на съобщенията предупреждава телекомите с официално писмо да не събират задълженията си със сила. Клиенти масово се оплакват от фирмите-събирачи на дългове. Това съобщи председателят на комисията Веселин Божков в Добрич. Най-масовите жалби са от отказ за пренасяне на номер - над 70%. Следват ги тези от раздути сметки.
Случвало ли ви се е месечната сметка за мобилен телефон да е подозрително висока? В подобна ситуация преди време изпада Александър Калпакчиев. Вместо обичайните 15 лв на месец, идва три пъти по-висока сметка.
„Идва ми сметка от 50 лв. Мен това не ме устройва, защото не съм говорил с никой. Услугата ми включва 100 безплатни смс-а и 1000 безплатни минути към 10 номера. Беше ми отказано от страна на мобилния оператор да ми даде разпечатка”, каза Калпакчиев.
Ако операторът откаже да се коригира, от Комисията за регулиране на съобщенията съветват незабавно да се обърнем към тях като предоставим разпечатка и евентуално докажем, че не сме ползвали този номер. Оказва се че т.нар. „помпане на трафик” не е никакво изключение. Има оплаквания и за фигуриращи в разпечатката смс-и, които не сме изпращали.
От комисията са категорични да не плащаме за услуга, която не сме ползвали. И коментират още, че тревожно зачестяват случаите на лоши практики от събирачите на дългове - и вместо 5-10 лева, които дължим, сумата набъбва до 400-500.
„Ще ползвам всичките си възможности да се преборя с това зло от 90-те години, когато тогава действително имаше мутризация”, каза Божков.
Репортер: Мария Добрева