МИЕТ представи туристическия бранд “България”

Сериозен ръст в броя на чуждите туристи се надява да постигне икономическото министерство с налагането на туристическата марка „България“. Очаква се благодарение на стратегията посещенията да се увеличат с 25% през първите пет години от действието й.

С повишаване разпознаваемостта и конкурентоспособността на българския туристически продукт в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма искат да осигурят удвояване в броя на посетили в страната ни за период от 10 – 15 години.

На официалното представяне на туристическия бранд, заместник-министър Иво Маринов разясни символите, намерили място в марката. Заедно с характерните цветове те ще създават асоциации със страната ни в представите на потенциалния посетител. За целта всеки вид туризъм получава специфичен подбранд и лого. В тях са преплитат символи като роза, море, планина, погача, шевици, архитектура.

Оказва се, че според проведено проучване чужденците най-често свързват България със слънцето. Затова този символ е водещ в логото по думите на творческия ръководител на проекта Нико-Александър Ян.

Налагането на националния туристически бранд „България” ще започне от септември 2013 г., обяви Маринов. В момента се разработват комуникационните мероприятия и информационно-рекламните материали.

Четири визуални концепции са били подложени на тест в 11 държави, добави икономическият зам.-министър. Целта била концепцията да се избере спрямо резултатите от проучванията.

Проектът за изготвянето на туристическия бранд "България" струва 1,4 млн. лева – сумата, предложена от изпълнителя. По Оперативна програма „Регионално развитие” са отпуснати 2,8 млн. лева. От март всеки ще може да ползва логото и слоганите на бранда без ограничения.