Тя се обслужва от Пристанище Изток в Русе, а проектът е пилотен за страната ни

Нова товарна жп линия улеснява превозите на стоки между България и Германия. Тя се обслужва от Пристанище Изток в Русе, а проектът е пилотен за страната ни в интермодалните превози. Товарите се превозват чрез така наречения блок-влак от Русе до Нюрнберг и обратно.

 

Новият вид превози стартира през февруари, като на всеки две седмици пристига нов влак. Той се състои от 17 двойни специализирани вагона, натоварени с 34 натоварени ремаркета. Те пристигат за три дни без влакът да спира никъде по пътя си и се разтоварват в Русе. Ремаркетата се прехвърлят за превоз със сухопътен транспорт и поемат следващата си дестинация – най-вече към клиенти от България, Румъния и Турция. След това влакът се товари с нови ремаркета и потегля обратно за Германия, пише БГНЕС.

 

От управата на пристанището обясниха, че става дума най-често за стоки за домакинско потребление и индустриални стоки. Макар за България това да е иновативен транспорт, в Западна Европа той е добре развит и съществуват доста специализирани терминали за обработка на контейнери, трейлери и др., обясни Деница Матева, началник на търговския отдел.

 

 

Този вид превоз има своите предимства. Директорът на Пристанище Изток Ивайло Башанов разказа, че чрез интермодалния транспорт разходите се намаляват до 20 %, от една страна, печели се и време, тъй като влакът пътува три дни. От друга страна има и екологичен ефект, тъй като вредните емисии са по-малко с около 60 %.

 

При по-голямо натоварване и при по-голямо търсене, пристанището има готовност да пусне и дублиращ влак, който да поеме по-големия товар. Прогнозите са до края на годината по линията да бъдат обработени около 3000 ремаркета. Засега не се предвижда да се направи комбинация и с воден транспорт, обясниха от пристанището. Подобна схема е съществувала до 2012 г., когато са пристигали по вода автомобили от Германия в Русе и са се претоварвали на камиони за сухопътен транспорт до Турция, но тя вече не функционира.