Предложението е да бъде купен 30 местен аероплан с три двигателя

 

Държавата търси нов самолет за властта. Транспортният министър отсече, че Еърбъсът излиза солено и не е рентабилен. Предложението е да бъде купен 30 местен аероплан с три двигателя, за да може да прави презокеански полети.

 

Междувременно все още не е ясна съдбата на правителствения Фалкон. Проверките продължават, а дотогава ще се лети само с Еърбъса.

 

Правителственият отряд 28 започва работа през 1972-ва. В момента въздушният му флот се състои от  един Еърбъс А319, един Фалкон 2000, два хеликоптера МИ-8 и един Аугуста. Около 80 служители се грижат за сигурността и удобството  на правителството ни.

 

Преди дни Еърбъсът летя до Букурещ с президента Плевнелиев почти празен. Това според транспортния министър е излишен разход. На същото мнение е и командира на правителствения Фалкон.

 

Не така мисли обаче капитан Луканов. Зад гърба си има 39 години във въздуха. 18 от тях дава на "Авиотряд 28".

 

Министърът обясни, че местата трябва да стигат за един министерски съвет.

 

За полет до Букурещ Еърбъсът изразходва около 2 тона гориво плюс навигационните такси за Румъния и престоят на стоянка. За пример Луканов дава полет до Брюксел. С малкия Фалкон би излязло 8 хиляди евро. С Еърбъсът 10-12 хиляди.

 

Еърбъс А319 служи на правителството от 2009-та година. Машината беше купена в последните месеци на тройната коалиция. Договорът за двата Еърбъса стана повод за скандали.

 

В началото на мандата на Борисов държавата върна единия Еърбъс на лизингодателя и предоговори заема за втория.

 

Първоначално Еърбъсът е разполагал със 144 кожени седалки. Сега обаче те са 94 за по-голямо удобство на властта. Салонът е разделен с перденца. Зад тях се крият 16 ВИП кресла, в които удобно са настанени президенти, премиери и министри. Останалите седалки са за бизнеса и журналистите.

 

За разлика от Еърбъса, правителственият Фалкон побира до 13 пътници. Това ограничава броя на делегацията.

 

Какво ще реши властта и ще купи или замени големия Еърбъс тепърва ще става ясно.

 

Целия репортаж гледайте във видеото.