Как решават проблемите с лифтове и писти за зимния туризъм в Австрия?
Глад за ски писти и лифтове – през последните дни в българското обществено пространство отново се разгоря дебата за разширението на ски зоната в Банско, а мненията се поляризираха. Но проблеми с пистите и лифтовете има и най-голямата дестинация за зимен туризъм в Европа – Австрия. Как решават там тези проблеми и какви са разликите между австрийския и българския зимен туризъм, разказва репортерът Николай Василковски тази вечер от 19.30 ч. в Темата на Нова.
Само на 30 километра от границата между Австрия и Германия се простира най-голямата ски зона в Австрийските Алпи. Ако в Банско има 70 километра ски писти, тук те са 280. За един зимен сезон през курорта Skiwelt преминават почти 3 милиона скиори.
„В основата на собствеността тук е семейният бизнес. Имаме 6 оператори на лифтовите съоръжения, които са местни компании. Те на практика управляват курорта. Земята е собственост на фермерите в региона”, пояснява Анита Баумгартнер, маркетинг директор на SkiWelt.
Но тук имат същия проблем, който имат и в Банско. Железницата Hartkaiserbahn е с капацитет от 1000 души в час и изминава разстояние от 2300 метра, издигайки се на височина от 700 метра. Въпреки че заминава на всеки 10 минути, опашките показват, че построеният през 1971 година Harkaiserbahn вече не е в състояние да се справи с туристопотока. Необходима е железница, която да може да обслужва 3 пъти повече. Решението не е нов влак, а подмяна на железницата с голяма 10-местна кабинка с капацитет 3000 души в час. Но подмяната не налага отсичането на нито едно дърво, тъй като местната общественост не позволява намеса в приказния тиролски пейзаж.
Как разрешават проблема с инфраструктурата в курорта Skiwelt? И по-евтино ли е да се карат ски в Австрия? Ще разберем от репортера Николай Василковски тази вечер от 19.30 ч. в Темата на Нова.