Тя се намира на 39 000 светлинни години от Земята

Ново откритие в Космоса! Учени от Харвард засякоха планета-близнак на познатата ни Венера.
Тя се намира на 39 светлинни години от Земята и едва ли предлага условия за някакъв живот.

Планетата е забелязана, след като е преминала пред своята звезда и е хвърлила сянка. Това е станало в Интерамериканската обсерватория в Чили.

Новата планета е малко по-голяма от Земята. Температурата на повърхността й е около 260 градуса. Възможно е да има атмосфера, но със сигурност няма как да има течна вода.

Името на новооткритата планета е GJ1132b. Въпреки че е на 39 светлинни години, тя е най-близката до нас извън Слънчевата система с подобни размери.

За учените е ясно, че GJ1132b е с 10% по-голям диаметър от земния. Температурите са сравними с тези в една фурна, което автоматично изключва съществуването на живот такъв, какъвто го познаваме.

Само в нашата галактика планетите вероятно са милиарди. На Земята знаем със сигурност само за около 2 хиляди екзопланети.

Българският астрономически гений също е записал няколко открития. С малките телескопи на Рожен имаме открити три подобни планети.

И докато планетата-близнак на Венера е далеч в Космоса, в петък сутрин тук, на Земята, видяхме зрелищно изгаряне на космическа отломка. Парчето, за което някои допускат, че е следа от мисията "Аполо 10", тежи близо 1,5 тона. По данни на НАСА около Земята обикалят над 20 хиляди парчета, по-големи от ябълка.