По думите на турският президент Ердоган, атентаторът от Сирия се е самовзривил

 

"Близо 30% от жалбите при омбудсмана за 2015 г. са срещу дружества - доставчици на обществени услуги", съобщи националният омбудсман Мая Манолова, цитирана от БГНЕС. 

 

„Традиционно делът на жалбите срещу дружествата, естествени монополисти, е най-голям от общия обем жалби, които постъпват в институцията. 2015 г. не прави изключение - близо 30% от жалбите са срещу дружества - доставчици на обществени услуги. Общо жалбите, свързани с обществени услуги, са 1645 броя, от тях: топлоснабдяване - 378, електро - 307, мобилни - 237, ВиК - 193, кредитни институции - 117, интернет, телевизия - 70, потребителски спорове - 60 и т.н.”, обяви още Манолова.

 

Тя приветства създаването на секторните помирителни комисии и възможностите, които те предоставят за доброволно решаване на спорове между потребителите и търговците.

 

„Помирителното производство по Закона за защита на потребителите е способ за извън съдебно решаване на спорове и сега след създаването на секторните помирителни комисии, то вече ще важи и за споровете, които гражданите имат с доставчици на обществени услуги”, коментира омбудсманът.

 

„Не е ясно как потребителите ще се оправят с многобройните дублиращи се помирителни способи. За гражданите е важно да знаят към кой вариант да се обърнат, за да им осигури най-добра защита. За пореден път у гражданите се създават големи очаквания, но голяма част от проблемите им няма как да бъдат решени от новите секторни помирителни комисии, защото са регламентирани в общите условия и правила за работа на дружествата-доставчици, предмет са на трайни лоши практики или са резултат на недобри законодателни решения”, алармира още Мая Манолова.