Каква е целта и предизвика ли спорове тя?
От няколко дни сред българите в социалната мрежа Facebook, започна нова тенденция – публикуване на черно-бели снимки на жени. Над всяка снимка пише: "Предизвикателството прието".
Каква е целта на предизвикателството?
Идеята на новата кампания е да повиши вниманието на обществото към коварната болест рак на гърдата. Всичко започва с едно съобщение, което се разпространи бързо в социалната мрежа, пише Vesti.bg.
"Видях, че хареса снимката ми. Сега ти трябва да сложиш на стената си своя черно-бяла снимка (на твоя лик) и да напишеш "Предизвикателството прието". След това на всяка жена, която хареса твоята снимка, изпрати този текст на лични съобщения, за да разпространим съпричастността към страдащите от рак на гърдата. Да напълним Facebook със снимки на разкошни жени. Ракът на гърдата е на първо място по честота на онкологична заболеваемост при жените. Заболяването е напълно лечимо, когато бъде открит навреме. Именно поради това профилактичните прегледи за рак на гърдата са жизненоважни за всяка дама. За препоръчване е около 30 годишна възраст да се започнат задължително прегледите на млечни жлези с ехография. След 45-50 години с мамография на 2 години. Споделете този пост със своите приятелки и им напомнете, че здравето е по-важно от всичко и те задължително и ежегодно трябва да се преглеждат!"
Обикновено на Световния ден за борба с рака (4 февруари), социалната мрежа става място, на което дамите изпълняват различни предизвикателства, за да напомнят на своите близки и роднини, че честите прегледи са от изключителна важност за справяне с болестта.
Тази година инициативата не само започна по-рано, но създаде и полюсни мнения.
Ирина Драголова споделя във "Фейсбук", че е публикувала своя снимка, "защото по-често трябва да си даваме сметка за важните неща в живота. А и през годините съм била до много жени, борещи се И ПОБЕДИЛИ! това заболяване. И няма нужда от обобщения, които са леко обидни. Аз правя възможните за мен неща, а ако някой предложи работеща идея, ще я подкрепя. И ще продължа да бъда до и с жените...Толкова!".
На противоположна позиция застават други жени, които са преборили коварната болест, но имат съвсем друго мнение.
Виктория Стойчева пише за своето възмущение от новата кампанията. Тя подчертава във "Фейсбук", че "като преминала през този ад съвсем „искрено и лично“ – такива кампании са смехотворни и жалки".
Друга българка пише: "Сори, ама няма да си сменя профилната снимка "в знак на съпричастност" към жените с рак на гърдата. Знам какво е рак и подобни неща, извинете, ама ми се струват глупотевини. Не приемам това за някаква форма на емпатия, а просто за социален маркетинг. Или начин да се поизфукаме с някоя и друга готина снимка. Чудесно. Обаче за рак си трябва профилактика и система, при която държавата да създаде условия да я има профилактиката".
Боряна Накова пък смята, че с тази кампания се показва съпричастност към жените, които са имали или се борят с рака на гърдата.
Между добре аргументираните публикации "За" и "Против" кампанията, се появиха и такива, които предпочетоха да погледат на каузата по друг начин.
Те приемат предизвикателството, но публикуват снимки, които нямат общо с инициативата за ранна превенция срещу рака на гърдата и жените, които са го преборили.
Източник: Vesti.bg
Редактор: