Организации на шофьори и велосипедисти оспорват новите правила на пътя
Дискусията около новите правила на пътя се задълбочава и все повече хора и организации ги оспорват.
„За 4 дни в Института за пътна безопасност постъпиха 75 страници възражения по трите законопроекта. Предоставили сме ги в Министерския съвет и МВР”, заяви в ефира на NOVA Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ.
Милчев даде и конкретни примери за промените, които повдигат въпроси.
АБСУРД В СИСТЕМАТА НА КАТ: Шофьори остават длъжници, след като са си платили глобата
„Някой иска да накара българите да купят 3 милиона вериги за сняг. По новия проект ни задължават всички автомобили да бъдат оборудвани с вериги, а в същото време не са задължителни зимните гуми”, коментира Милчев.
Даде и друг пример – с пешеходните пътеки.
„В момента определението за пешеходна пътека е маркирана или немаркирана, като второто изречение е, че пешеходните пътеки са продълженията на тротоарите в кръстовищата. Второто изречение отпада в новия закон и остава – маркирани и немаркирани. Задаваме въпроса: Кои са тези немаркираните пешеходни пътеки?”, заяви Милчев.
АКЦИЯ НА ПЪТЯ: КАТ взима книжки за неплатени глоби
Що се отнася до риска, шофьор с глоби да остане без книжката си, въпреки че си е платил, Милчев обасни, че основният проблем е в информационната система.
„Дълги години сме работили с така наречените терминали и сме въвеждали информацията по един начин. Когато тази информация трябва да се прехвърли в една съвременна система са се прехвърлили много грешки, които във времето ще се изчистят. Другият голям проблем на системата е, че взаимодействието с други системи – в случая с банковите – не функционира достатъчно ефективно с това приложение, което КАТ предлага”, обясни Милчев.
Новите правила на пътя коментира и Павел Савов от Българската асоциация за рекреация, интеграция и спорт.
„Личната мобилност е много важна за хората с увреждания. Хората с увреждания шофират адаптирани автомобили. Мога да бъда равностоен участник в движението. Но мислим, че хората с увреждания не са видими в тази нормативна база”, заяви Савов.
ЗА КОЛОЕЗДАЧИТЕ: Светлоотразителните жилетки стават задължителни
От сдружение „Велоеволюция” пък оспорват правилото да носят задължително каска и светлоотразителна жилетка.
„Тези аксесоари са полезни, но не може да се налагат като униформа”, заяви Радостина Петрова, сдружение „Велоеволюция”. „Законът явно е писан от хора, които никога не са се качвали на колело. Забранено е хората на велосипеди да карат в изправена позиция на тялото. Ако изкачвам по наклон и трябва да набера скорост или трябва да прескоча някакво препятствие. Това е основно умение за каране на колело.”
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: Ина Григорова