Движението в участъка между гарите Реброво и Своге е възстановено


Локомотив на пътнически влак дерайлира в Искърското дефиле тази сутрин. Инцидентът е станал в тунел №5 между Реброво и гара Томпсън. Пострадали при инцидента няма. Временно беше прекъснато движението на влаковете в участъка между гарите Реброво и Своге.
В 7:20 часа, след 20-минутно закъснение, влакът в посока София-Варна тръгва от столицата. С него пътува и Илияна Стоянова, но не за дълго. Точно в 8:00 часа в петия тунел преди гара Томпсън се чува силен трясък.


„Много силен трясък, ние всички се изплашихме страшно много. Влакът забави, спря, наклони се на една страна. Оказа се, че в тунела има счупена релса. И оттам самият вагон излиза извън релсите”, разказва Илияна Стоянова.
Веднага е създадена организация за изтегляне на вагоните с друг локомотив в гара Реброво. Във влака са пътували около 100 пътници, които бяха придвижени с последния вагон от композицията до гарата в Реброво. А няколко минути по-късно от БДЖ и НКЖИ потвърдиха, че има счупване на релса. Машинистът е карал с допустимата скорост за трасето от 50 км/час, което е спомогнало да няма тежки последици.
„Каква е причината вече разследването ще разясни. Събрани са счупените парчета и се прави химически анализ на материала”, обясни Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността на НКЖИ.
Извършените огледи от експертите на място сочат, че релсите са счупени на 4 места. А последната проверка на отсечката е правена през октомври.
„Причините могат да бъдат много. Не е само до трасе. И второто все пак има и някаква умора, която във времето настъпва. Неминуемо, това е железен път, подновяван в рамките на 80-те години. Това е път, който е доста стар. Машинистът се е движел спрямо ограничението на скоростта – 50 км в час. Това е и причината да не се стигне до нараняване на пътниците”, заяви Бойчо Скрубански, ръководител специализирано звено за разследване на жп произшествия към Министерството на транспорта.
„Счупването е нетипично, затова ще се извърши химически анализ. За да установим по какъв начин се е стигнали до това нещо. Не изключвам никакви версии”, заяви транспортният министър Росен Желязков. В това число и криминална намеса. Но транспортният министър отказа да прави внушения, тъй като резултатите от експертизите предстоят.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.