Български самолет кацна аварийно в Израел

"Задължение на пилота е да си огледа машината преди всяко излитане. Ако е имало видими белези, че може да се спука гумата, пилотът е нямало да излети, защото едно такова произшествие наистина може да бъде и фатално". Това каза бившият министър на транспорта и бивш изпълнителен директор на авиокомпания Кристиан Кръстев в ефира на „Здравей, България” във връзка с аварийно кацане на български самолет на летището в Израел.

„Израел ни направиха едно показно как би трябвало да се действа в такива ситуации. Тук говорим и за много по-сериозни възможности, и за много по-богата държава, но и държава, която живее в много рискова зона. При нас, с всички проблеми, свързани с отбраната, с военната авиация, мисля, че нямаме тази техническа възможност”, каза още той.

Български самолет кацна аварийно в Израел, вдигнаха под тревога изтребител (ВИДЕО+СНИМКИ)

„В подобни ситуации при кацане се използват максимално двигателите, за да може да се намали скоростта до минимум. Също така се използва и въздушната спирачка. Ако се знае, че в ляв или в десен колесник има натоварване, се преместват пътници в другата страна на борда”, обясни Кръстев.

Самолет кацна аварийно на Летище София

Той коментира и случая на аварийно кацане на летище София на самолет от Тел Авив, който имаше проблем с единия от двигателите. По думите му, въпреки че е възможно да се лети с един двигател, от съображения за сигурност е задължително да се пристъпи към аварийно кацане. „Дори с един двигател може да се поддържа нормалната височина, при която се изпълнява полетът. Но при проблем, свързан с един от двигателите, автоматично трябва да се влезе в процедура на аварийно кацане. Не бива да се лети с един двигател”, каза той.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.