Според него един от основните ѝ източници на Земята могат да бъдат астероиди

Анализът на състава на пробите от материя, донесени на Земята от астероида Рюгу в рамките на японска космическа мисия, подкрепя теорията за извънземен произход на водата. Това предаде Франс прес като се позова на проучване, публикувано в сп. "Нейчър астронъми".

Според изследването, в което участват японски и чуждестранни специалисти, астероидите от тип С като Рюгу, "богати на летливи и органични вещества", биха могли да бъдат един от основните източници на вода на Земята.

Русия показа орбиталната станция, която ще изпрати в Космоса (ВИДЕО)

"Преносът към нашата планета на летливи вещества, тоест на органична материя и вода, все още е предмет на много дискусии", припомнят авторите на проучването. Според тях обаче органичната материя, открита на Рюгу, "вероятно представлява важен източник на летливи вещества" в допълнение към други потенциални източници, като например слънчевия вятър.

Частиците, донесени от Рюгу, "несъмнено са сред най-малко замърсените материали от Слънчевата система, достъпни за лабораторни проучвания. Продължаващите изследвания на тези ценни проби със сигурност ще разширят разбирането ни за ранните процеси в Слънчевата система", пишат авторите.

НАСА ще изследва скалите на Марс

Открит през 1999 г., Рюгу, което на японски означава "дворец на дракона", се намира на повече от 300 милиона километра от Земята и е с диаметър, по-малък от 900 метра. Учените смятат, че част от материята на този астероид се е образувала около пет милиона години след раждането на нашата Слънчева система и не се е нагрявала над 100 градуса Целзий.

Вселената такава, каквато не сме я виждали досега (ВИДЕО)

През 2019 г. японската сонда "Хаябуса-2" успя да събере 5,4 образци от Рюгу. Капсула, съдържаща този изключително ценен товар, се завърна на Земята в края на 2020 г. с обещанието да предостави нови сведения за произхода на живота на нашата планета.

През юни друго японско изследване разкри наличието в тези проби на аминокиселини - молекули, които са в основата на живота, тъй като са способни да образуват протеини, като се комбинират помежду си.

Учени с нова теория за произхода на водата на Земята

4 деца от Сливен се върнаха с победа от международна младежка космическа програма

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Източник: БТА