"Имаме нужда от сериозни пари за ремонта на съществуващите магистрали", уточни Шишков

„Проблемът в България с инфраструктурата не е толкова финансирането, колкото липсата на проекти, което беше до преди 7-8 месеца. Бяхме заварили спрени процедури за развитие на част от магистралите за инфраструктурни проекти в България. Вече сме пуснали не само част от АМ „Европа” – отсечката до Калотина. Имаше проблеми от страна на строителя, на държавата, на проектиране и препроектиране, на одобряване на Подробни устройствени планове в този участък. Първият ПУП за този участък е одобрен 2014 г.”. Това заяви регионалният министър Иван Шишков в предаването „Денят на живо” по NOVA NEWS.

Той е оптимист, че дори да не бъде приет бюджет, държавата ще намери начин да инвестира във всички важни инфраструктурни обекти.

Нарушения по договори от ВиК сектора, сезират Европрокуратурата

Друга започната магистрала е Русе-Бяла. Тя е обявена за национален обект, през септември има готовност да започне строителство, което ще продължи 3-4 години, уточни Шишков.

"Имаме нужда от сериозни пари за ремонта на съществуващите магистрали. Част от АМ „Тракия” започва да добива вида на пътя „Чирпан – Стара Загора”, поясни Шишков. По думите му една магистрала вместо да се ремонтира на 12-ата година, започва да се ремонтира на седма, осма година", обясни той.

„Служебният кабинет не е плащал за незаконно строителство за ремонт на пътища. Изплатени са само гласуваните от Народното събрание при предишния редовен кабинет 50%. Ние отказахме да платим на строителите следващите 50% за тези ремонти, които са изпълнени като основни, защото представляват незаконно строителство. Ако се намери механизъм, ще се търси възможност да бъде платено”, обясни Иван Шишков.

Целия разговор гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook