"През централна гара София минават 30% от железопътния трафик на България”, каза инж. Вихрен Диканаров

Ремонтите на столичната Централна гара предизвикаха хаос сред пътниците. Мнозина се оплакват от забавяне и неясноти при организацията на движението заради ремонтни дейности, които ще продължат над година.

Промените и закъсненията разгневиха много пътници. Жена, която посреща своя близка, обясни, че последния път закъснението на влака било с час. „Ние си правим едни сметки, те излизат други, има много да се работи в тази сфера”, каза Лилия Ташева.
Други пътници се оплакват, че измененията в разписанието са твърде динамични и те не знаят от сутринта ли трябва да дойдат на гарата в София, за да заминат за Лом.
Има и хора, които проявяват разбиране за това, че ремонтите не стават толкова лесно. 

Модернизация с цената на хаос по гарите: Кога пътуването с БДЖ ще се превърне в удоволствие

Заради обновяването на част от коловозите на Централна гара в София и закъсненията, от БДЖ създадоха план за реоганизация на движението на влаковете.
„Цялата съвкупност от железопътна система се ремонтира. Целта е да се подобри движението и да намалеят закъсненията. През централна гара София минават 30% от железопътния трафик на България”, каза инж. Вихрен Диканаров, зам.-ръководител проект София-Драгоман, НКЖИ

Според експерти, липсата на стратегическа визия за бъдещето и разнобоят в работата между двете големи дружества – БДЖ и НКЖИ е пречка за развитието държавните железници.
„Всичко това изисква и професионализъм за да стиковане работата между двете сдружения”, каза железопътният експерт Симеон Ананиев.  По думите му не е направен т. нар. екшън план, или план за действие - откъде тръгват, колко влака могат да отидат от Централна гара до София Север, кой ще подава информация. Очаква се ремонтът на Централна гара да приключи в края на 2025 година. 

Репортер: Катерина Грънчарова 

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase