Снимка: iStock
Няколко дни след глобавлния IT срив все още има проблеми в авиосектора
След хаоса по летищата и отменените полети заради срива на информационните системи, какви са правата на пътниците? Според Соня Спасова от Европейския потребителски център все още има закъснели полети.
Софтуерен апокалипсис: Светът бавно се възстановява след глобалния хаос
По думите ѝ пасажерите може да не бъдат компенсирани, ако авиокомпаниите са осигурили всички условия за пътуване. "Може да бъде прието, че сривът е извънредно обстоятелство и да не се дължат обезщетения", обясни тя.
По принцип обаче авиокомпаниите са длъжни да се погрижат за пътниците независимо от причината самолетът да не потегли навреме, уточнява Спасова.
"Пътниците може да се претендират разходи, ако пазят касовите бележки. Ако полетът е отменен, може да поискаме връщане на парите за билета и сами да продължим нататък. Средствата се възстановяват в рамките на седем дни. Въпросът е колко бързаме и с колко пари разполагаме. Има и вариант за премаршрутиране. Нека пътниците, които предстои да летят, редовно да проверяват пощата и телефоните си, за да имат своевременна информация за полетите си", посъветва директорът на Европейски потребителски център.
Повече гледайте във видеото.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcas
Редактор: Цветина Петкова