
Снимка: istock
Проектозаконът е приет на първо четене
Изграждане на центрове за комуникации от следващо поколение, които ще осигурят широколентов обмен на информация в мрежата на Националната система 112:
- глас, текст в реално време, видео и данни и надграждане на системите с нови и съвременни услуги;
- определяне на точното местоположение на обаждащото се лице и на инцидента;
- равностоен достъп на хората с увреждания;
- възможност за пренасочване на спешното повикване към най-подходящия център за приемане на спешни повиквания, за да се гарантира ефективен достъп до службите за спешно реагиране на всички граждани.
Отбелязваме Европейския ден на единния номер за спешни повиквания 112 (СНИМКИ)
Това приеха депутатите на първо четене като изменение и допълнение към Закона за Националната система за спешни повиквания с единен европейски номер 112. „За“ гласуваха 192 народни представители, а 11 - "против".
Предложеният проект на закон е изготвен във връзка с изпълнението на ключов етап 341 от реализиране на инвестицията по Националния план за възстановяване и устойчивост на България с проект „Подобряване на националната система за спешни комуникации 112“, пише в мотивите. Отговорна институция за изпълнението на проекта е Министерството на вътрешните работи.
Приемането на спешните комуникации, обменът на информация между центровете 112 и службите за спешно реагиране, както и възможността за управление на ресурсите ще се осъществява през единна информационно-комуникационна система на Националната система за спешни повиквания с единен европейски номер 112.
Над 28 000 обаждания за година на горещата телефонна линия за деца в риск
В мотивите се посочва още, че съществуващата Национална система 112, както и повечето системи от този тип, функционират, базирани на използваната в миналото единствена възможност за достъп на гражданите – чрез телефон. Предвид технологичното развитие и възможностите на новите комуникационни услуги е необходимо преодоляване на настоящите ограничения, осигуряване на възможност за отворени и гъвкави решения, съответстващи на промените във всички аспекти: очаквания на гражданите, информационно-комуникационни технологии и европейско законодателство.
Редактор: Камена Георгиева