Снимка: БГНЕС
Мнения по темата сблъскаха общинските съветници Димитър Петров и Еньо Савов
Зоните за платено паркиране в София да станат по-скъпи, работното им време да бъде удължено и да обхванат по-голяма част от града. Това са част от основните предложения, които бяха внесени от кмета Васил Терзиев и група общински съветници от "Продължаваме Промяната - Демократична България", след като над 22 хиляди жители на столицата изразиха мнението си по въпроса в онлайн анкета.
„Най-важното, което хората трябва да знаят е, че зоните се увеличават. Зелена зона увеличава своя обхват, обхващайки голяма част южните райони и се увеличава от 11 000 на 50 00 места. Синя зона се въвежда в райони, в които хората казаха, че при тях е хаос с паркирането особено вечер. Новост е работното време на зоните, което се уеднаквява, а синя зона ще работи и в неделя. Освен това се премахват хартиените талони”. Това обясни общинският съветник от ПП-ДБ Димитър Петров.
Той подчерта, че цената на служебния абонамент ще се увеличи двойно. Идеята е те да отпаднат и хората да се откажат от тях, за да може да станат оборотни.
Столичната община предлага нови цени за паркиране - 4 лв. за синя зона и 2 лв. за зелена
Общинският съветник от "БСП за България" Еньо Савов заяви, че групата му в СОС не е съгласен с доста от предложенията. „Не сме съгласни с начина, по който се случи това обсъждане, защото това беше до голяма степен тази апокрифна анкета на последователите на г-н Терзиев. Резултатите до голяма степен обслужваха неговите виждания. Много хора не разбраха за тази анкета. Откакто беше обявено предложението за промените – получавам множество съобщения и обаждания от десетки хора, които са несъгласни с него”.
По думите му има 800 000 регистрирани автомобила в София – само 22 000 души са попълнили анкетата. „Това е много малък процент, който би могъл да бъде представителство на шофьорите в столицата. Освен това възниква въпросът как ще се използват парите от повишените такси за синя и зелена зона”, подчерта той.
Паркомястото в София лукс или право? Как се харчат милионите от „синя“ и „зелена“ зона
Петров подчерта, че има предложение 60 а сто от приходите от по-високите цени за паркиране да се върнат обратно в СО и в районните администрации, за да се изгражда инфраструктура и да се строят паркинги.
Савов беше категоричен, че финансите от евентуално увеличение трябва да се обвържат с целевото изграждане на паркинги. „Всичко друго е пълнене на джобове на определени структури в СО. Защото увеличаването на сумите няма да доведе до по-голям брой места за паркиране. Това, че някои квартали искат увеличаване на зоните, защото това ще спре потока – се оказа невярно. На места се разшири зоната, но все още има живущи, които няма къде да паркират”.
Повече по темата гледайте във видеото.
Последвайте ни