Снимка: БГНЕС
Какви са политическите коментари?
Как в крайна сметка, след толкова дискусии, ще изглежда реформата в паркирането в София? Коментар по темата направиха Симеон Ставрев от „Продължаваме промяната – Демократична България“, Андрей Зографски от „Спаси София“ и Еньо Савов от „БСП за България“ в ефира на „Здравей, България“ .
„Реално предлагаме компромисен вариант между различните предложения. Ще има синя и зелена зона, както досега, но обхватът на зелената ще се увеличи, така че тя да включва квартал „Банишора”, южната част на София до бул. „Каблешков“, „Гео Милев“, „Слатина“, „Изток“, „Изгрев“, част от „Дианабад“, „Коньовица“, „Студентски град“ и „Подуяне“. Последните две са по предложения на районните кметове”, обясни Ставрев.
За по-чист въздух: Забрана за влизане на автомобили в центъра на София през зимните месеци
„Синята зона започва да работи в неделя и в празнични дни, уеднаквява се работното време от 09.00 ч. до 21.00 ч., за да могат хората сутрин да закарат децата си на училище. За първи път от 20 години предлагаме парите, които плащат живущите в зоните за паркиране, да остават в тези квартали и да се инвестират в изграждане на инфраструктура и паркинги. Практически синята зона вече ще струва 2 евро на час, а зелената – 1 евро на час”, допълни той.
► От кога?
Промените влизат в сила от 5 януари, но новите зони постепенно ще се въведат в рамките на следващата година, защото има нужда от технологично време.
„Няма да има червена зона, въпреки че смятаме, че е доста необходимо да облекчи трафикът в центъра на града, където местата са най-дефицитни. Но е важно да кажем, че почти три пъти се вдига цената на служебния абонамент, защото искаме да намалим местата, които се превземат. С вдигането на цената очакваме около 30% от паркоместата да отпаднат, ползвателите да се откажат, което би гарантирало 500–600 нови места в рамките на зоната, за да могат да се ползват от живущи”, обясни Зографски.
Собственици на електромобили: Само 12 хил. от 850 хил. коли в София са електрически
Според БСП обаче няма никаква реформа.
„Това е едно увеличаване на цените и реално превръщането на центъра в скъп паркинг, а покрайнините – в малко по-евтин. Знаете, че многократно сме повтаряли, че местата са едни и същи за София и те не се увеличават. Защото, когато имате N на брой места и по 100 лева да стане едното, не се променя нищо. За някои хора колата е необходимост, а не лукс и точно тези хора ще бъдат ограничени. Второто, което колегите не казват, е, че стойността на тази така наречена реформа, е 11 милиона”, коментира Савов.
Повече гледайте във видеото.
Редактор: Габриела ПавловаПоследвайте ни