Те останали с блокирани поръчки няколко седмици, без да могат да получат стоката си.

Все повече хора предпочитат да пазаруват онлайн поради различни причини. В Новините на Нова вчера ви запознахме с казуса на стотици българи, попаднали в примката на френски козметичен гигант. Те са останали с блокирани поръчки няколко седмици, без да могат да получат стоката си. Мария Тончева и Евелина Петрова са сред пострадалите.

В студиото на \"Здравей, България\" Евелина Петрова разказа, че парите й са усвоени, но няма никаква идея къде е поръчката й. По нейни думи, повече от три седмици е била в пълно информационно затъмнение какво и защо се случва. Това, което е станало ясно последните седмици са обвинения в измами с фалшиви банкови карти и паралелна търговия.

По телефона Ирена Комитова – консултант на френската козметична компания, заяви, че измежду всички 121 транзакции е имало такива, направени с фалшиви кредитни карти. По тази причина козметичната компания е подала оплакване до френската полиция, която от своя страна е блокирала всички поръчки, докато изчисти ситуацията.

Консултантът заяви, че пострадалите потребители трябва да се обърнат към козметичната компания и да покажат поръчките, които са направили, за да могат да бъдат изпълнени веднага.

От своя страна, Игнат Арсенов - директор на Европейски потребителски център, заяви, че най-доброто нещо е потребителят да се свърже първо с търговеца. По негови думи, в конкретния случай потребителите по никакъв начин не нарушават никакви закони и имат право да получат поръчаната стока, съгласно упоменатите правила на сайта на компанията. При положение, че търговецът е в неизпълнение на договора, потребителят може да заведе дело за вреди.

Още по темата – във видеото.