Новият стандарт ще бъде въведен поетапно
Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата приеха рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги, съобщиха от Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО).
Новият стандарт ще бъде въведен поетапно. От 1 април тази година комуникационните агенции, членове на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), ще прилагат правилата при изработка на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия.
Задължение на телевизионните оператори ще е да контролират спазването на изискванията на стандарта като крайната дата за това е 30 юни.
Прилагането на стандарта ще позволи изравняване на звука на отделните елементи в програмите на телевизиите. Регулирането на звука на рекламата ще бъде извършено независимо от метода на разпространение или вида на предоставяната медийна услуга, се казва още в съобщението на АБРО.
Стандартът е разработен на основата на препоръка на ЕС.
Повече по темата може да гледате във видеото.
Репортер: Живко Константинов
Последвайте ни