Снимка: БГНЕС
Автобусите ще продължат да се движат по стария маршрут
Проблемът на новото трасе от автомагистрала „Тракия” е липсата на сервизни обекти - бензиностанции с тоалетни и обекти за почивка. Засега са планирани 44 химически тоалетни, за които е обявена обществена поръчка.
„На отбивките сме поставили табели с указателни знаци с най-близката бензиностанция, като е указана, разбира се и дистанцията дотам”, каза председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
Той уточни, че са издадени 10 разрешения за свързване на обекти към автомагистралата. С други думи - инвеститорски интерес има.
Новият аутобан ще поеме автомобилния трафик, но автобусите ще продължат да се движат по стария маршрут. Това заявиха от Националното сдружение на автобусните превозвачи. Всяка компания има одобрени маршрути и спирки, които на този етап няма да се променят.
Откриването на новата отсечка все пак ще облекчи автобусите, тъй като колите и камионите ще освободят стария път. Другата главна причина автобусите да запазят старите си маршрути е липсата на места за почивка по аутобана.
От сдружението уточниха, че не е изключено някои директни линии от София към Черноморието все пак да се пренасочат по магистралата.