Катастрофата на полет А320 все повече заприличва на масово убийство

Случилото се с полет А320 на „Germanwings” все повече заприличва на масово убийство. Може ли да се предотвратят постъпки като тази на втория пилот Андреас Лубиц. И ако да - как? Ето един поглед върху най-новите предложения за сигурността, представен от германското издание "Франкфуртер алгемайне цайтунг".

 

Правилото за двама души в кабината

 

Първоначално принципът на двама души е въведен, за да се гарантира, че екипажът на полета бързо ще доведе другия пилот, в случай че на този, който се намира в кабината, му стане лошо или повече не може да лети безопасно. В случая с фаталния полет на „Germanwings” стюардесата или стюардът можеха да могат да отворят вратата на пилотската кабина, за да пуснат вътре заключения капитан. Експерти предупреждават да не се надценява правилото за двама души. За един командир на полет е ясно: "Ако пилотът поиска, той може да срине машината в рамките на две секунди". 

 

По-задълбочени медицински тестове

 

Преди няколко дни прокуратурата на Дюселдорф съобщи, че Андреас Лубиц е имал склонност към самоубийство и е преминал през терапия. И отново реакцията не закъсня - пилотите на граждански полети, също като бойните летци от отбраната, за в бъдеще да преминават през психологически прегледи. Това не е лишено от смисъл. На тази мярка обаче също не бива да се възлагат големи надежди. Психическите заболявания са трудни за диагностициране. Още по-сложно става това при пилотите, които са интелигентни и чието икономическо състояние зависи от лиценза им за летене. Редица психиатри заявиха, че действията на Лубиц трудно биха били предвидени. 

 

Разхлабване на правилата за лекарската тайна

 

Вторият пилот е имал болничен лист за деня на катастрофата. Бързо изниква въпросът какво ли щеше да се случи, ако работодателите му знаеха, че в този момент той не е годен да работи. Дойде предложение законодателят да промени строгите правила за лекарската тайна. Лекарското съсловие обаче не иска да чуе и дума за това. Главният аргумент е, че ако здравните служители повече не са длъжни да крият диагнозата на своите пациенти, голяма част от болните биха се отказали от идеята да търсят медицинска помощ, за да не излязат на бял свят проблемите им, особено ако това може да застраши кариерата им. 

 

Увеличаване на квотата на жените 

 

Наред с останалите идеи за безопасност на полетите дойде и предложение от феминисткото списание „Емма” за увеличаване на жените пилоти. Едва 6% от управляващите самолетите на „Луфтханза” са жени. Авторката Луизе Пуш изтъкна, че мъжете са много по-склонни към самоубийство. Същото важи и за състоянията на амок. Поради тази причина, твърдят от списанието, логична мярка би било наемането на повече жени. Това изказване обаче са натъкна на остра критика, част от която дойде от самите читатели на „Емма”. 

 

Междувременно възелът около трагедията продължава да се разплита. Очаква се втората черна кутия да внесе още яснота. Подробности за установеното до този момент гледайте във видеото.