Опитваме се да се борим с наличния персонал, казват от железниците
Опасни жп релси - причината за това са кражбите от инфраструктурата на железниците, които са за стотици хиляди. Най-често обект на посегателство са болтовете и гайките по релсите.
В Казанлък бивш служител на железниците показва участък от подбалканската линия. Всеки ден там десетки влакове летят със 70 километра в час.
Николай е запален трейнспотър и постоянно снима влакове. Обикаля цялата страна. С него екип на Новините на Нова тръгна по жп линията София-Перник. Първа спирка - Захарна фабрика.
"На почти всяко междугарие, което не е преминало ремонт, това е така. Дори и по-зле. Тези крепителни елементи липсват. Бетонът поддава, чупи се, релсата навлиза навътре и това е предпоставка за голям инцидент”, разказва Николай.
По същия начин изглежда международната железопътна линия край Драгичево. В подобно състояние са почти всички дървени траверси в района.
До 23 май този участъкът между Захарна фабрика и Горна баня ще претърпи ремонт, а след сигнала на Нова телевизия край Казанлък болтовете бяха затегнати. Кантонерите, които наблюдават за опасни места по линиите обаче, не били достатъчни.
Километър релсов път има над 13 000 крепежни елементи. Дори над половината от тях да липсват, влакът може да мине безопасно, смятат експерти. При кражби обаче картината може да стане далеч по-страшна. Именно така миналата година влак дерайлира между гарите Яна и Мусачево. Само от началото на тази година вече са регистрирани над 120 кражби на стойност над 600 000 лв.