За привличане на зрители извън Канада и Сащ все по-често се канят и актьори с азиатски черти

Филмите са с по-добри приходи, когато само половината от актьорите, участващи в тях, са бели, сочи ежегоден анализ, цитиран от БТА.


Учените от Центъра за афроамерикански изследвания към Университета на Калифорния в Лос Анджелис са анализирали филмите с най-много приходи от 2011 г. насам, като са ги групирали според броя на цветнокожите актьори в осемте водещи роли и са изчислили средния приход за различните нива разнородност.


Филмите, в които само половината водещи актьори са бели, са спечелили два пъти повече от останалите. Те са осигурили и най-добра възвращаемост на инвестициите - продажбите от билети са донесли 3,4 пъти повече от бюджета им.


Пример за такива филми са "Люси" с Морган Фрийман, Чой Мин-сик и Амр Уакед в главните роли редом със Скарлет Йохансон, както и "Ани" с Джейми Фокс, Кувенжане Уолис и Камерън Диас.


В предишните години лентите, излизали на големия екран, имали по-добри финансови показатели, когато двама или трима от водещите осем актьори били цветнокожи. През 2014 г. вълшебното съотношение е четирима от осем.


Вече се взима предвид и кои актьори са с най-голяма притегателна сила извън САЩ и Канада, защото чуждестранната публика осигурява 72% от приходите в света при 66 на сто преди четири години. Заради желанието да се харесат на китайските зрители, например, създателите на филмите вече включват сцени с китайски актьори в блокбастери като "Мисията невъзможна: Престъпна нация" или "Железният човек 3".